Guvernul a avizat pozitiv un proiect de lege care prevede că posesorii de permis de conducere categoria B pot obține permisul pentru categoria A1, pentru motociclete ușoare și tricicluri, doar cu vechimea primei categorii, o vârstă minimă și un curs practic.
Proiectul legislativ, despre care LEGESTART A SCRIS AICI, prevede introducerea în Codul rutier a unui nou articol, care permite posesorilor de permis categoria B să obțină permisul A1 pentru motociclete ușoare doar cu următoarele condiții:
– Vârsta minimă 24 de ani
– Deținerea permisului categoriei B de cel puțin 2 ani
– Parcurgerea unui curs practic obligatoriu pe motocicletă, de 10 ore
Permisul categoriei A 1 se acordă, în forma actuală a legii, pentru motociclete cu cilindree maximă de 125 cm³, cu puterea maximă de 11 kW și cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg. De asemenea, permisul categoriei A1 se acordă pentru tricicluri cu motor cu puterea maximă de 15 kW.
Inițiatorii actului normativ susțin că măsura va ajuta de decongestionarea traficului din zonele urbane aglomerate: ”Această măsură este una complementară celor de dezvoltare a infrastructurii mari de transport orășenesc și vine în plus cu un grad de mobilitate foarte bun pentru anumite categorii sociale și profesionale (navetiștii din zonele adiacente marilor aglomerări urbane, servicii de curierat și livrare, agenți de vânzări, profesii care implică un grad mare de mobilitate, persoane care locuiesc în zone neacoperite de rețeaua de transport în comun etc.)”, se arată în expunerea de motive a proiectului.
În punctul de vedere emis de Guvern, se arată că se susține introducerea măsurii, cu solicitarea unor clarificări privitor la condițiile de vârstă și la caracteristicile tehnice ale motocicletelor ușoare: ”Considerăm necesară adăugarea sintagmei ”cu transmisie automată”, ţinând cont de factorul de risc privind gradul de siguranţă rutieră şi de faptul că posesorul acestui permis de conducere nu are o pregătire specială pentru conducerea unei motociclete (manevrarea ambreiajului şi sincronizarea treptelor de viteză)”, mai arată Guvernul, care și-a dat avizul pentru adoptarea proiectului.
Actul normativ modificat trebuie adoptat în plenul Camerei Deputaților, pentru a modifica legea actuală.