Începând din 1 iunie toți angajații Ministerului Fondurilor Europene și ai structurilor aflate în subordine au obligația de a folosi exclusiv sistemul digital și de a renunța la hârtii în interacțiunea pe care o vor avea cu beneficiarii finanțărilor, conform unei Ordonanțe adoptate ieri în ședința de Guvern, anunţă Ministerul Fondurilor Europene într-un comunicat de presă. 

Conform documentului, Ordonanța „Adio hârtii!” vine în scopul debirocratizării și transparentizării interacțiunii dintre beneficiarii fondurilor europene și autorități. Astfel este creat cadrul legal pentru alinierea la Regulamentele Europene. „Am provocat o mică revoluție realizând ceea ce trebuia făcut încă din 2014, și anume să intrăm în normalitatea folosirii sistemului digital. De acum nu mai există cale de întoarcere la mecanismele greoaie pe care le urau atât de mult beneficiarii finanțărilor”, a spus ministrul Marcel Boloș.

Reprezentanţii istituţiei sunt de părere că renunțarea la hârtii înseamnă pentru cei 29.495 de utilizatori ai sistemului MySMIS drumuri mai puține între Organismele Intermediare și Autoritățile de Management, folosirea documentelor cu formate predefinite și notificări în timp real asupra progresului proiectelor depuse.

„Economia semnificativă de timp și transparența se referă în egală măsură și la funcționarii Ministerului Fondurilor Europene care pot automatiza operațiunile repetitive și chiar să scrie Ghidurile direct în sistem. Asigurarea pistelor de audit pentru toate fluxurile din ciclul de viață al proiectelor este un alt avantaj al implementării Ordonanței propuse de ministrul Marcel Boloș”, se mai arată în comunicat.

La adresa www.fonduri-ue.ro/statistici se pot vedea în premieră și transparent informații în timp real legate de absorbția fondurilor europene în România.

În comunicatul de presă al Ministerului Fondurilor Europene se mai precizează că în data de 7 mai în sistemul informatic MySMIS erau 2.059.534 fișiere atașate, aproximativ 70% din spațiul de stocare fiind ocupat de documente tipărite, semnate, scanate și reintroduse de către beneficiari, ceea ce înseamnă timp și muncă irosite. Se estimează că prin introducerea obligativității folosirii semnăturii electronice presiunea asupra sistemului informatic compus din peste o sută de componente va scădea.

www.lege5.roRapid actualizată, platforma legislativă Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, mai ales în contexul decretării stării de urgență pe teritoriul României

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here