În cadrul şedinţei Guvernului de ieri, 6 februarie 2013, a fost aprobat proiectul de hotărâre privind modificarea şi completarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 151/2012, cu modificările şi completările ulterioare, conform unei informaţii de presă publicate pe site-ul Guvernului.
Conform informaţiei de presă publicate pe site-ul Guvernului, prin actul normativ recent aprobat se are în vedere, în primul rând, modificarea şi completarea atribuţiilor prevăzute pentru aparatul central al Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială, în conformitate cu modificările și completările prevăzute de Legea nr. 198/2012, privind organizarea și funcționarea ANPIS.
Astfel, s-a reactualizat, în concordanță cu prevederile legale în vigoare, numărul de posturi aprobat pentru funcționarea ANPIS, respectiv un număr maxim de 1.494 posturi, finanțate de la bugetul de stat, din care 94 de posturi pentru aparatul central și 1.400 de posturi pentru agențiile teritoriale.
În urmă cu o săptămână, Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice a supus dezbaterii publice acest proiect de hotărâre prin care se reactualiza numărul de posturi din cadrul Agenţiei.
Față de prevederile anterioare, numărul de posturi pentru aparatul central se suplimentează cu 7 unităţi, prin redistribuire de posturi vacante din cadrul agențiilor teritoriale, necesare pentru monitorizarea şi controlul activității din domeniul formării profesionale a adulților.
Consultă hotărârea sub formă de proiect! Click aici!
Agenţia Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială îndeplinește atribuții privind urmărirea aplicării şi respectării politicilor în domeniul formării profesionale a adulţilor, monitorizează şi controlează autorizarea furnizorilor de formare profesională, conform prevederilor legale.
Sursa: Guvernul României