Guvernul a adoptat în şedinţa din 21 mai o ordonanţă de urgenţă care vizează criza financiară şi insolvenţa unităţilor administrativ-teritoriale.
Conform informaţiilor puse la dispoziţie de biroul de presă al Guvernului, acest act normativ vine în completarea unor reforme ale politicilor financiare ale unităţilor administrativ-teritoriale şi reglementează următoarele:

procedura privind criza financiară şi insolvenţa;
modul de implicare al instituţiilor abilitate în redresarea economico-financiară a unităţii administrativ-teritoriale;
drepturile şi obligaţiile creditorilor unităţii administrativ-teritoriale;
drepturile şi obligaţiile autorităţilor administraţiei publice locale.

Noile reglementări prevăd că sumele datorate vor fi primite de creditori fără ca activitatea şi serviciile administraţiei publice locale să fie blocate.

PREVEDERI PRIVIND CRIZA FINANCIARĂ

• se sesizează situaţia crizei financiare;
• autoritatea deliberativă ia act de situaţia de criză financiară (prin adoptarea unei hotărâri) şi mandatează ordonatorul principal de credite să elaboreze un proiect de plan de redresare financiară;
• ordonatorul respectiv solicită înregistrarea hotărârii autorităţii în Registrul local al situaţiilor de criză financiară a unităţilor administrativ-teritoriale;
• prin ordinul prefectului, în cinci zile de la adoptarea hotărârii, se instituie Comitetul pentru situaţii de criză financiară;
• ordonatorul şi membrii Comitetului pregătesc un plan de redresare financiară a unităţii (cu avizul Camerei de Conturi);
• Situaţia de criză financiară încetează după adoptarea unei hotărâri de către autoritatea deliberativă, la cererea ordonatorului şi cu avizul consultativ al Comitetului;
• Criza financiară încetează dacă criteriile de neachitare a obligaţiilor de plată sau a drepturilor salariale nu s-au mai evidenţiat timp de 180 de zile calendaristice sau dacă se poate declara starea de insolvenţă.
PREVEDERI PRIVIND STAREA DE INSOLVENŢĂ
• această procedură se deschide pe baza unei cereri introduse la tribunal de către creditori sau de către ordonatorul principal de credite;
• administratorul judiciar şi ordonatorul fac un plan de redresare. Acesta trebuie avizat de Direcţia Generală a Finanţelor Publice Judeţene sau de Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti şi de Camera de Conturi teritoriale;
• executarea planului de redresare nu poate dura mai mult de trei ani (de la data admiterii acestuia).

LEAVE A REPLY

Adaugă comentariu!
Adaugă nume aici