Premierul Victor Ponta prezintă astăzi, 3 decembrie 2013, Strategia de Dezvoltare a Reţelei de Autostrăzi 2014-2018 în cadrul grupurilor parlamentare reunite, alături de Ministrul Trasporturilor Ramona Mănescu şi Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură Dan Şova.

Cum arată planurile Guvernului?

Strategia de Dezvoltare a Reţelei de Autostrăzi 2014-2018 (DESCARCĂ .PDF) cuprinde o serie de obiective referitoare la îmbunătăţirea infrastructurii, acestea fiind vizibile la nivelul hărţilor realizate:

 

Autostrăzi în prezent (530km)

autostrazi1

Strategia de Dezvoltare a Reţelei de Autostrăzi 2014-2018

autostrazi2

De unde scoatem banii?

Potrivit documentului, oficialii se bazează pe patru surse de finanţare, după cum urmează:

    • TEN- T coeziune fonduri europene, tronsoane finanțabile din fondurile de coeziune, în valoare de 3 mld. euro pentru perioada 2014-2020;
    • TEN -T dezvoltare regională fonduri europene, tronsoane finanțabile din fondurile de dezvoltare regională, în valoare de 1,8 mld. euro pentru perioada 2014-2020;
    • concesiune/PPP – fonduri private și fonduri de la buget, cu mențiunea că fondurile de la buget nu pot depăși 49%;
    • Statul român – fonduri de la buget, din fondul creat în urma indexării accizei pe combustibili, circa 750 mil. euro anual.

Care sunt viitoarele tronsoane?

1. Noi tronsoane finanţate din fonduri de coeziune şi prin programul CEF (Connecting European Facility) – 3 miliarde de euro

    • Ungheni-Iaşi-Neamţ;
    • Roman-Bacău;
    • Bucureşti Alexandria;
    • Ploieşti-Buzău;
    • Piteşti-Râmnicu Vâlcea;
    • Craiova-Calafat.

2. Noi tronsoane finanţate din fonduri de dezvoltare regională – 1,8 miliarde de euro

    • Bacău-Braşov;
    • Sibiu-Braşov.

3. Noi tronsoane finanţate în regim de concesiune sau PPP

    • Comarnic-Braşov
    • Comarnic-Ploieşti
    • Piteşti-Craiova
    • Suplacu de Barcău-Gilău

4. Noi tronsoane finanţate din bugetul de stat din 2015 – 750 de milioane de euro/an

    • Buzău-Brăila-Galaţi
    • Borş-Suplacu de Barcău

Sursa: Capital.ro, Guvernul României

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here