Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a anunţat că a fost întocmit şi publicat „Ghidul pentru telemuncă/munca de la domiciliu şi programul individualizat de muncă”, măsuri obligatoriu de îndeplinit de luni, 9 noiembrie 2020.
Ghidul, publicat chiar pe prima pagină a Ministerului muncii, cuprinde modificările concrete care se vor face în contractile individuale de muncă (CIM), dar și recomandările privind decalarea programului de lucru.
Rapid actualizată, platforma legislativă Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, mai ales în contexul decretării stării de urgență pe teritoriul României.
- STABILIREA UNOR PROGRAME INDIVIDUALIZATE DE MUNCĂ - prin decizie unilaterală a angajatorului, astfel încât personalul să fie împărţit în cel puţin două grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin o oră. Acest fapt implică doar modificarea programului de lucru, nu a unei clauze din contractul individual de muncă şi, prin urmare, nu se transmite în Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor.
- MUNCA LA DOMICILIU - pe durata stării de alertă angajatorii pot dispune, prin decizie, munca la domiciliu, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
- MUNCA ÎN REGIM DE TELEMUNCĂ - pe durata stării de alertă angajatorii dispun, prin decizie, munca în regim de telemuncă, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
