La nivel guvernamental, au avut loc discuții extinse pentru modificarea Ordonanței de Urgență 49/2019 în vederea reglementării transportului de persoane. Potrivit Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.), Guvernul urmează să impună aceleași cerințe atât pentru șoferii de taxi, cât și pentru cei de pe platformele de ridesharing, precum Uber sau Bolt.
Conform C.O.T.A.R., pentru activități similare sunt necesare condiții identice. Prin urmare, transportatorii doresc ca firmele de ridesharing să fie obligate să instaleze aparate de taxare, să renunțe la tariful dinamic și să opereze cu mașini cu o vechime de maximum 10 ani.
Orice activitate desfășurată în România trebuie să fie supusă impozitării și fiscalizării în țara respectivă, conform standardelor unei societăți civilizate. Ministrul Transporturilor clarifică facptul că nu are nimic împotriva niciunei platforme sau a digitalizării, Acesta susține că este nedrept să existe reguli diferite pentru două activități similare, fiin vorba despre transportul de persoane.
Cerințele impuse Uber și Bolt
Taxele și impozitele achitate de companiile cu aceeași tipologie de activitate trebuie să fie uniforme. De asemenea, condițiile impuse de lege pentru desfășurarea acestor activități similare trebuie să fie aceleași:
- același număr de licențe de taxi și autorizații pentru transport alternativ;
- utilizarea acelorași echipamente de taxare, cu transparență totală pentru clienți;
- stabilirea aceluiași tarif pentru o călătorie, eliminându-se tariful dinamic, o practică prin care firmele de transport alternativ încearcă să obțină mai mulți bani de la clienți pentru o cursă;
- companiile trebuie să dețină mașinile în proprietate și să se elimine contractele de comodat oneroase, folosite în prezent în transportul alternativ, pentru a asigura siguranța în trafic și a clienților;
- autovehiculele trebuie să nu fie mai vechi de 10 ani, pentru a asigura siguranța clienților și protejarea mediului înconjurător.
Acestea sunt doar câteva dintre prevederile legale care vor alinia cele două forme de transport persoane similare. Până acum, legislația pentru transportul alternativ a fost diferită față de cea pentru taximetrie. Este necesară o armonizare a celor două acte normative pentru a asigura o competiție echitabilă
Vezi aici OUG 49/2019
Vezi aici alte articole despre credite