Introducerea vinietei Oxigen a intrat în vigoare de la 1 ianuarie, dar aplicarea amenzilor va fi demarată abia de la 1 martie, au anunțat reprezentanții Primăriei Capitalei.

Consiliul General al Municipiului București a aprobat pe 24 octombrie 2019, introducerea vinietei Oxigen începând cu 1 ianuarie 2020, pentru mașinile sub Euro 4 care circulă în București. Pentru mașinile peste Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 – 5 lei pe zi.

Proprietarii autovehiculelor Euro 4 vor plăti taxa Oxigen de la 1 ianuarie 2021, dar cei care dețin mașini euro 3 nu vor mai avea voie în București, chiar dacă au achitat vinieta, din 2021, iar cei care au mașini noneuro, Euro 1 și Euro 2 nu vor mai avea voie deloc în Capitală din 2022.

Tarifele aprobate în ședința CGMB sunt următoarele:

 

 

 

Norma de poluare

Tarife (lei)

Vinietă electronica de tin Oxigen

Perioada

 

1 zi

 

1 lună

 

6 luni

 

1 an

Non euro

15

300

1.100

1.900

Euro 1

15

250

1.000

1.700

Euro 2

15

200

900

1.500

Euro 3

5

100

450

700

Euro 4

5

80

350

500

Așadar, în afara vinietei zilnice sau lunare, autoritățile au introdus posibilitatea achitării unui abonament pentru 6 luni sau pentru 1 an.

Primăria a delimitat zona din centru în care vor putea intra cei care au maină cu norma de poluare Euro 3, zona ZACA, delimitată de arterele Ştefan cel Mare, Şoseaua Cotroceni, Calea 13 Septembrie și Mihai Eminescu.

Vinieta poate fi achiziționată deocamdată doar online, iar amenzile pentru neplata ei sunt între 1.500 de lei și 2.000 de lei. Primăria a instalat camera de supraveghere, care vor scana numerele de înmatriculare pentr depistarea șoferilor care poluează excesiv. Aplicarea sancțiunilor va fi făcută atât de polițiști rutieri și polițiști locali, cât și de ”împuterniciți ai primarului general”.

Următoarele categorii de autovehicule sunt exceptate de la plata vinietei Oxigen:

  • cele electrice și hibrid
  • scuterele și motocicletele
  • cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilități
  • cele destinate transmisiunilor radio și tv
  • autovehiculele aparținând poliției, pompierilor, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apararii Naționale, unitatilor speciale ale Serviciului Român de Informați și ale Serviciului de Protectie și Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public,
  • servicile publice comunitare pentru situații de urgență
  • Societatea Națională de Cruce Roşie din România
  • servicile de ambulanță
  • Societatea Transport Bucuresti STB
  • cele utilizate la intervențiile la căile de comunicație și rețelele edilitare
  • cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului
  • cele prevăzute ca fiind exceptate prin acordurile și tratatele internaționale la care România este parte.

comentarii

 

3 COMENTARII

  1. Aceasta taxa este discriminatorie, abuziva si segregationista si va fi abrogata in cele din urma pentru ca incalca unele dintre cele mai elementare drepturi ale omului. Se va ajunge ca si in alte cazuri ca statul sa plateasca inapoi taxa si sa anuleze sau sa plateasca amenzile ce vor fi date pe parcursul timpului cat va produce efecte, tipic de altfel pentru Romania care nu invata nimic din experientele trecute! De fapt in mod normal nici nu ar trebui sa produca efecte de vreme ce a fost actionata in instanta si la avocatul poporului, pana la solutionarea problemei, dar asa se fac la noi lucrurile, in bataie de joc fata de de cetateni. Cetatenii sunt buni numai sa le dea voturile domniiilor lor si apoi sunt buni doar de prostit si de muls. Alesii vor intelege vreodata ca sunt acolo ca sa sprijine cetatenii si sa lucreze in folosul si nu in detrimentul lor ca in cazul acestei taxe abuzive care practic isi bate joc de proprietatea omului? Cat de legal si cat de lipsit de bun simt este sa iti bati joc de proprietatea omului? Intr-o societate civilizata si democratica nu s-ar intampla asa! Doamna FIrea ignora poluatorii adevarati din Bucuresti (si anume santierele de constructii care genereaza tonele de praf pe care le inhaleaza bucurestenii din plin si care sunt infinit mai periculoase sub aspectul sanatatii, si de fapt din cauza aerului mazgos si incarcat cu particule de praf, si monoxidul de carbon din esapamente se disipeaza mai greu decat ar face-o in conditii normale) si ii taxeaza pe cei mai debili, ignorand cu buna stiinta cum se procedeaza in Europa cea civilizata pe care ne-o tot da de exemplu dar de la care nu a inteles mare lucru, si anume ca acolo sunt descurajate intr-un mod as zice chiar foarte avantajos pentru proprietari, masinile Diesel mai ales, iar ce face dansa in Bucuresti nu este altceva decat o meschinarie si o batjocura la adresa clasei de mijloc, atat de fragila si de care nimeni nu este preocupat in aceasta tara! Mai are si tupeul sa ii acuze pe altii ca lovesc in clasa de mijloc! Vreti sa luptati impotriva poluarii? Plantati copaci, nu mai permiteti sa fie speculate si ultimele parcele cu verdeata din putinele spatii ramase printre blocuri, nu mai dati atatea autorizatii de constructii, lasati sa se dezvolte Bucurestiul inspre exterior, iar celor care sunt totusi, puneti-le taxe de mediu si solicitati reglementari de protectie a mediului inconjurator si sanctionati-i aspru cand nu le respecta. Eu as sugera sa tienti cont si de spatiile de parcare, de ex sa nu se mai inmatriculeze masini care nu fac dovada ca au unde sa isi parcheze autoturismul, mi se pare de bun simt, locuiesc intr-o zona unde sunt unii care au cate trei masini si le tin pe unde apuca iar altii s-au mutat in blocuri ce au fost (o alta greseala a primariei) construite in cartiere de case si vile, acestia neavand unde sa isi parcheze masinile caci dezvoltatorii nu au respectat legea si nu le-au oferit spatiul de parcare aferent, ei fiind nevoiti sa parcheze pe unde apuca, si de aici tot felul de neantelegeri cu vecinii carora le este blocat propriul spatiu. Vedeti deci cate probleme genereaza indolenta primariei? Cu asta ar trebui sa va ocupati nu cu instituirea de masuri discriminatorii si abuzive care nu vor rezolva nimic in Bucuresti! Nu mai incalcati drepturile cetatenilor dandu-le peste nas ca sunt poluatori si ca trebuie sa plateasca pentru asta, iar pe adevaratii poluatori ii lasati in pace sa isi vada mai departe de treburile lor! Sunt oripilata de aceasta masura si de faptul ca unii o sustin din prostie, nestiinta sau nepasare!

  2. Am simulat plata taxei oxigen pt 1 zi în aplicația. Roviniete.ro… Surpriza!! Aplicația nu a putut identifica norma de poluare a autoturismului meu după numărul de înmatriculare, mi s-a cerut sa introduc singur norma euro…. Atunci cum pot identifica camerele de supraveghere video autoturismele sub euro 4??

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here