Consiliul Concurenței a lansat platforma ‘Monitorul preţurilor la alimente’, care permite compararea a peste 30.000 de produse din 1.700 de magazine din întreaga ţară, cu scopul de a întări competiția pe această piaţă şi de a ieftini alimentele din magazinele mai scumpe. Pe aceeași platformă, pe care datele sunt actualizate tot timpul, se vor putea face și sesizări către Consiliul Concurenței sau Protecția Consumatorului.
Conform comunicatului instituției, informațiile despre prețuri sunt de a 8 dintre marile magazine care au rețea în toată țara.
Monitorul prețurilor produselor alimentare reprezintă varianta actualizată a proiectului pilot, lansat în 2016, accesibil doar în regiunea București – Ilfov, care afișa preţurile pentru 128 de produse (64 de categorii generice de produse, pentru fiecare dintre acestea erau disponibile două prețuri de produs individual: cel mai ieftin și cel mai bine vândut).
În forma actuală, Monitorul prețurilor produselor alimentare poate fi accesat la nivelul întregii țări de pe mobil, tabletă sau PC și afișează informații despre aproximativ 30.000 de produse comercializate în peste 1.700 de magazine. Aplicația pentru mobil poate fi descărcată din Google Play sau App Store, iar platforma web poate fi accesată la adresa www.monitorulpreturilor.info.
Prin intermediul platformei, consumatorii pot identifica atât magazinele disponibile în zona în care se află, magazinele în care sunt disponibile produsele pe care doresc să le achiziționeze, precum și prețurile practicate de acestea.
Etapele accesării aplicației sunt:
– Se accesează pagina și se selectează pictograma Produse alimentare
– Aplicația va solicita permisiunea pentru a localiza zona în care se află persoana care accesează platforma
– Se utilizează modalitatea de căutare a produselor – se introduce cuvinte cheie sau se selectează produsul dorit din categoria listată în partea stângă ecranului
– Rezultatele pot fi vizualizate dacă sunt adăugate minimum 5 produse în coș.
Aplicația va afișa mai multe filtre de căutare:
– distanța în jurul locației curente (locul în care se află persoana care a accesat platforma)
– în jurul locației selectate
– într-o localitate
Rezultatul va conține toate detaliile privind prețul, valoarea coșului, detaliile magazinului, ultima actualizare a produsului selectat.
Consiliul Concurenței a mai lansat, anul acesta, Monitorul prețurilor la carburanți, datele arătând că după primele 3 luni au fost înregistrate 1,8 milioane de accesări.