Birourile de credit şi companiile de plăţi intenţionează să se folosească de reţelele sociale pentru a verifica identitatea clienţilor sau pentru a determina care este solvabilitatea acestora, scrie Bloomberg.
Aceste teste sunt, în principal, pentru a vedea cât de utile sunt reţelele sociale în determinarea identităţii clienţilor sau pentru a afla dacă aceştia mint în legătură cu resursele financiare pe care le au.
“Utilizatorii de Facebook, Pinterest şi Twitter împărtăşesc zilnic detalii personale prin intermediul postărilor publice, actualizărilor şi check-in-urilor. Aceste informaţii se dovedesc a fi utile la validarea identităţii, evaluarea deciziei de a acorda un împrumut şi detectarea fraudelor care au costat anul trecut retailerii online americani 3,5 miliarde de dolari”, scrie sursa citată.
Deşi demersul companiilor Equifax, PayPal şi Intuit este menit să reducă numărul de fraude, acesta este un alt exemplu îngrijorător care arată cât de mult se expun internauţii şi cât de puţin fac site-urile pentru a le proteja informaţiile personale.
Sursa: Bloomberg