14 Noiembrie, 2018

Cum reclamăm neregulile din spitale?

Prin lege sunt stabilite modalităţile prin care pacienţii pot reclama neregulile pe care le întâmpină în spitalele publice, aceştia având la dispoziţie chestionare de feedback şi formulare online.

Prin Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 146/2015 a fost stabilită implementarea Mecanismului de feedback al pacientului în spitalele publice, care cuprinde următorul circuit:

  • pacienţii internaţi îşi exprimă părerea referitoare la calitatea serviciilor din cadrul unităţii sanitare prin completarea unui chestionar pe suport hârtie sau a unui formular de sesizare online, disponibil pe pagina web a unităţii;
  • consiliile de etică din cadrul unităţii analizează punctele de vedere şi sesizările primite de la pacienţi, ulterior redactând avize de etică şi hotărâri ce vor fi comunicate pacienţilor şi instituţiilor relevante;
  • consiliul de etică întocmeşte rapoarte periodice de activitate prin care sunt evaluate, în cadrul unităţii:
    • gradul de satisfacţie a pacienţilor referitor la calitatea serviciilor;
    • gradul de respectare a drepturilor şi obligaţiilor pacienţilor şi ale cadrelor medico-sanitare.

De asemenea, Consiliul de etică are responsabilitatea de a întocmi rapoarte periodice de activitate şi la nivel judeţean (de către responsabilii desemnaţi din cadrul direcţiilor de sănătate publică) şi la nivel naţional (de către Compartimentul de integritate din cadrul Ministerului Sănătăţii).

ATENŢIE! Spitalele publice au obligaţia să pună la dispoziţia pacienţilor chestionarul de evaluare, formularul de sesizare şi să asigure publicarea pe site-ul propriu a linkului privind accesul la „Formularul de sesizare online a pacienţilor”, formular ce va fi disponibil permanent pentru orice persoană interesată.

Deciziile şi analizele realizate de consiliile de etică din cadrul unităţilor sanitare vor fi raportate la finalul fiecărui semestru/an către Compartimentul de integritate din cadrul Ministerului Sănătăţii.

(P) Aveţi nevoie de acte normative actualizate la zi? Le puteţi cumpăra online (format PDF, MOBI) de pe Lege5.ro! Lege5 este cel mai performant soft de documentare legislativă din România şi este creat pentru a fi utilizat pe orice dispozitiv aveţi la îndemână: Online, Mobile, Desktop şi Cloud.

comentarii

Despre autor  ⁄ Elena Hogaş

Elena Hogaş este redactor la Legestart.ro. Este absolventă a Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice (SNSPA).

Comentarii

  • Răspunde
    Chirvasa
    august 4 2017

    În cazul în care merg cu diverse probleme la spitalul Găești și nici una dintre ele nu se poate rezolva deoarece medicii au program pana la 12:00 am și de aici sunt trimis la spital la Târgoviște sau la București cu autovehicul proprietate personala deoarece la solicitare ambulanta mi se răspunde ca va fi disponibila în câteva ore…ce se poate face??????????

  • Răspunde
    Catalina
    martie 15 2018

    Buna ziua . As vrea sa fac si eu o reclamatie personalului de la Spitalul Elias din Bucuresti sector 1 . Tatal meu este de 3 luni in acel spital ,a avut o infectie la picior ,netratata pentru ca in data de 3 ianuarie 2018 am fost la camera de garda a spitalului Elias iar o Doamna Doctor Cojocaru ,a spus ca nu este nicio infectie acolo si i a dat niste pastile de durere ,bolnavul avand febra si nu putea sa manance . L au trimis acasa cu infectie aceea in picior si ne a spus sa ii dam acele pastile de durere,apoi pe 12 ianuarie l au luat cei de la ambulanta si l au dus la acelasi spital ,in aceeasi seara ,l au bagat direct in operatie,de unde au scos 1 kg de puroi ,pe parcursul intregii lui ,i au tot scos puroi din picior si in februarie la sfarsit ,l am adus acasa la cererea lui si a doctorului ,scuzandu se ca din punct de vedere chirurgical este ok dar pacientul se plangea de durere de stomac de 2 saptamani mai ales ca era un om care nu a mai mancat timp de 1 luna si un pic … au spus ca este din cauza antibioticului care i l au tot administrat si ca trebuie sa manance , l am luat acasa ,apoi dupa 3 zile ,am chemat din nou salvarea si tot la spitalul Elias a fost dus ,intr o saptamana de zile ,el era la terapie intensiva pe sectie pneumologie,cu tubul care il ajuta sa respire,inconstient,numai recunoaste pe nimeni din familie,nu este constient ca se afla in spital iar daca nu ii spuneam noi medicului ca se plange pacientul ca nu ne vede si ca este intuneric aceasta habar nu avea. I au facut analize peste analize,glicemiile erau scazute(25) anemia era de 6 ,celulele albe si rosii sunt pe cale sa cedeze ,este intr o stare critica asa cum ne spun si medicii dar nu iese la nicio analiza ceea ce are ,i au facut CT ,encefalograma crezand ca are ceva la cap ,i au facut o punctie in piept sa vada daca are celule canceroase dar spune hematologul ca arata ok … Ce putem face ,cum ne puteti ajuta ? Acest om moare cu zile si nimeni de atatea luni nu stie ce are . Va rog frumos sa imi cititi acest mesaj si sa imi raspundeti ,poate ma ajutati sa il salvez pe bietul om ,are doar 52 de ani abea impliniti . Multumesc anticipat

  • Răspunde
    loredana
    iunie 30 2018

    ma numesc dinca loredana roxana si am fot internata an spitalul bucuresti polizu am adus toata documentatia necesara anvestigatii facute an sp polizu si la sp bolentinu deal pe toata turata sarcinei am si un fibron care nu trebuia sa nasc decat prin cezariana din lipsa de interes sau nu stiu dece doctorul Andrei Nica lasanduma sa nasC normal si am avut o emoragie de 8 zile mia crecut tensiunea di miau dat ,nifeditin si dopegit pe data de 26 iun am antrebat daca pot alapta copilul de 2 ori spunandumi ca da lam alaptat i a 2 zi copilul meu a fost gasit an coma a facut atac de cord si nu sia revenit nici acum cand va criu pe data de 30 iunva rog a cititi acest mesaj si sa plateasca cei raspunzatori

  • Răspunde
    Dumitrache
    august 29 2018

    As vrea sa sesizes o problema despre sp nicolaie malaxa am fost internată si am avut in salon searpe gîndaci iar conducerea adresează doar cadrelor le streseaza cu munca infirmierele dar nu dac nimic ptr spital tarabele cad pe secti pe holuri și direcția vad doar personalul nu se lucreaza asa in stres

Scrie un comentariu