Prin lege sunt stabilite modalităţile prin care pacienţii pot reclama neregulile pe care le întâmpină în spitalele publice, aceştia având la dispoziţie chestionare de feedback şi formulare online.

Prin Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 146/2015 a fost stabilită implementarea Mecanismului de feedback al pacientului în spitalele publice, care cuprinde următorul circuit:

  • pacienţii internaţi îşi exprimă părerea referitoare la calitatea serviciilor din cadrul unităţii sanitare prin completarea unui chestionar pe suport hârtie sau a unui formular de sesizare online, disponibil pe pagina web a unităţii;
  • consiliile de etică din cadrul unităţii analizează punctele de vedere şi sesizările primite de la pacienţi, ulterior redactând avize de etică şi hotărâri ce vor fi comunicate pacienţilor şi instituţiilor relevante;
  • consiliul de etică întocmeşte rapoarte periodice de activitate prin care sunt evaluate, în cadrul unităţii:
    • gradul de satisfacţie a pacienţilor referitor la calitatea serviciilor;
    • gradul de respectare a drepturilor şi obligaţiilor pacienţilor şi ale cadrelor medico-sanitare.

De asemenea, Consiliul de etică are responsabilitatea de a întocmi rapoarte periodice de activitate şi la nivel judeţean (de către responsabilii desemnaţi din cadrul direcţiilor de sănătate publică) şi la nivel naţional (de către Compartimentul de integritate din cadrul Ministerului Sănătăţii).

ATENŢIE! Spitalele publice au obligaţia să pună la dispoziţia pacienţilor chestionarul de evaluare, formularul de sesizare şi să asigure publicarea pe site-ul propriu a linkului privind accesul la „Formularul de sesizare online a pacienţilor”, formular ce va fi disponibil permanent pentru orice persoană interesată.

Deciziile şi analizele realizate de consiliile de etică din cadrul unităţilor sanitare vor fi raportate la finalul fiecărui semestru/an către Compartimentul de integritate din cadrul Ministerului Sănătăţii.

(P) Aveţi nevoie de acte normative actualizate la zi? Le puteţi cumpăra online (format PDF, MOBI) de pe Lege5.ro! Lege5 este cel mai performant soft de documentare legislativă din România şi este creat pentru a fi utilizat pe orice dispozitiv aveţi la îndemână: Online, Mobile, Desktop şi Cloud.

comentarii

10 COMENTARII

  1. În cazul în care merg cu diverse probleme la spitalul Găești și nici una dintre ele nu se poate rezolva deoarece medicii au program pana la 12:00 am și de aici sunt trimis la spital la Târgoviște sau la București cu autovehicul proprietate personala deoarece la solicitare ambulanta mi se răspunde ca va fi disponibila în câteva ore…ce se poate face??????????

  2. Buna ziua . As vrea sa fac si eu o reclamatie personalului de la Spitalul Elias din Bucuresti sector 1 . Tatal meu este de 3 luni in acel spital ,a avut o infectie la picior ,netratata pentru ca in data de 3 ianuarie 2018 am fost la camera de garda a spitalului Elias iar o Doamna Doctor Cojocaru ,a spus ca nu este nicio infectie acolo si i a dat niste pastile de durere ,bolnavul avand febra si nu putea sa manance . L au trimis acasa cu infectie aceea in picior si ne a spus sa ii dam acele pastile de durere,apoi pe 12 ianuarie l au luat cei de la ambulanta si l au dus la acelasi spital ,in aceeasi seara ,l au bagat direct in operatie,de unde au scos 1 kg de puroi ,pe parcursul intregii lui ,i au tot scos puroi din picior si in februarie la sfarsit ,l am adus acasa la cererea lui si a doctorului ,scuzandu se ca din punct de vedere chirurgical este ok dar pacientul se plangea de durere de stomac de 2 saptamani mai ales ca era un om care nu a mai mancat timp de 1 luna si un pic … au spus ca este din cauza antibioticului care i l au tot administrat si ca trebuie sa manance , l am luat acasa ,apoi dupa 3 zile ,am chemat din nou salvarea si tot la spitalul Elias a fost dus ,intr o saptamana de zile ,el era la terapie intensiva pe sectie pneumologie,cu tubul care il ajuta sa respire,inconstient,numai recunoaste pe nimeni din familie,nu este constient ca se afla in spital iar daca nu ii spuneam noi medicului ca se plange pacientul ca nu ne vede si ca este intuneric aceasta habar nu avea. I au facut analize peste analize,glicemiile erau scazute(25) anemia era de 6 ,celulele albe si rosii sunt pe cale sa cedeze ,este intr o stare critica asa cum ne spun si medicii dar nu iese la nicio analiza ceea ce are ,i au facut CT ,encefalograma crezand ca are ceva la cap ,i au facut o punctie in piept sa vada daca are celule canceroase dar spune hematologul ca arata ok … Ce putem face ,cum ne puteti ajuta ? Acest om moare cu zile si nimeni de atatea luni nu stie ce are . Va rog frumos sa imi cititi acest mesaj si sa imi raspundeti ,poate ma ajutati sa il salvez pe bietul om ,are doar 52 de ani abea impliniti . Multumesc anticipat

  3. ma numesc dinca loredana roxana si am fot internata an spitalul bucuresti polizu am adus toata documentatia necesara anvestigatii facute an sp polizu si la sp bolentinu deal pe toata turata sarcinei am si un fibron care nu trebuia sa nasc decat prin cezariana din lipsa de interes sau nu stiu dece doctorul Andrei Nica lasanduma sa nasC normal si am avut o emoragie de 8 zile mia crecut tensiunea di miau dat ,nifeditin si dopegit pe data de 26 iun am antrebat daca pot alapta copilul de 2 ori spunandumi ca da lam alaptat i a 2 zi copilul meu a fost gasit an coma a facut atac de cord si nu sia revenit nici acum cand va criu pe data de 30 iunva rog a cititi acest mesaj si sa plateasca cei raspunzatori

  4. As vrea sa sesizes o problema despre sp nicolaie malaxa am fost internată si am avut in salon searpe gîndaci iar conducerea adresează doar cadrelor le streseaza cu munca infirmierele dar nu dac nimic ptr spital tarabele cad pe secti pe holuri și direcția vad doar personalul nu se lucreaza asa in stres

  5. As dori sa ma adresez directorului spitalului fundeni din bucuresti,mama mea s a operat la san in luna iunie 2018 ,nici pana in ziua de azi nu iau facut nici un tratament dupa operatie,stam cu frica in san ca cancerul va recidiva si ne uitam neputincioși cum pe fiecare zi îi se scurge viata ,voința si pofta de viata,oare acești ticăloșii de medici care iau poate mai bine de 2000 de euro ,nu le este mila??nu îi interesează ca omul din fata lui are si el familie,ca vrea sa mai trăiască,cum este posibil să nu i faci omului nici un tratament dupa ce l ai operat cu toate ca dreptul si l a luat de pe urma fiecăruia,cum e posibil???de fiecare dată îi se da cate o analiză de facut ,ca asteapta aprobare de nu stiu unde,pe bune??cancerul asteapta aprobare??cine ma poate ajuta sa fac o sesizare publică,să merg si cum pot sa merg pana in pânzele albe cu acești nemilosi de doctori ca oamenii nu i pot numi…va rog din suflet ajutati ma
    Va multumesc

  6. Bună ziua am și eu o plângere de reclamat tatăl meu a făcut un incfart și la internat la spitalul Colentina pavilion H București tatăl meu devenise iresponsabil de ceia ce făcea nea cerut sa semnam pe propria răspundere sa îl lege de pat dar nu lau legat și sa aruncat de la etajul 1 și sa fracturat 10 coaste coloana vertebrala fracturat în 3 locuri coastele iau întrat în plamin și lau perforat acum e la spitalul Floreasca București

  7. Am sa fac o mare reclamație din spitalul MARIUS NASTA mai ales la camera de carda indisciplina cu pacienți neordinea pacienților veniți nu vb de urgente mizerie mai rău ca în gara de nord unde sa fac aceasta reclamație ca nu se poate sta va mulțumesc

  8. Buna ziua,Va trimit acest mesaj sub anonimat deoarece voi mai avea nevoie de serviciile lor si nu as dori probleme.E vorba de x Brasov, unde am sunat in call center pt o programare la neurochirurgie, am ceva probl cu spatele, posibila hernie de disc.Mi s-a spus ca trebuie sa ma prezint cu un RMN sau CT, nu mai vechi de 6 luni, la doctor, in ziua consultului.Aici vine problema si nedumerirea mea, cum sa ma prezint la doctor cand eu nu stiu CE trebuie facut… Rmn sau CT, cu sau fara subs de contrast, pe cate zone/vertebre?Aceste informatii exact medicul ar trebui sa mi le dea inainte sa merg la Rmn/CT.Ati putea sa investigati acest non-sens, aceasta ilogica simpla si elementara?Tot ceea ce am spus se poate proba sunand in call centre x Brasov si cerand un consult la nr. xMultumesc anticipat,Un pacient platitor de CAS

  9. Bună ziua
    As dori sa fac o reclamație pentru Institutul de Fonoaudiologie și Chirurgie Funcțională ORL Profesor Doctor Dorin Hociotă care are program de funcționare Non-stop.
    Am ajuns la 4 dimineața la poarta unde m-a întâmpinat un paznic. I-am explicat ca am dureri insuportabile la ambele urechi, ca le simt umflate și simt și o presiune în ele. Dansul a tot încercat sa ma facă sa plec după care foarte supărat s-a dus sa anunțe în spital de situația mea. Ca răspuns i s-a dat ca dacă nu sângerez nu ma poate primi deoarece sunt doar rezidenți și sa ma duc la farmacie sa îmi cumpăr ce am nevoie….. Serios? Mai nou sunt și doctor? Și doctorii de garda unde sunt? A trebuit sa fac cale întoarsă, supărată și nervoasa de la dureri. Plătesc atâția bani pt asigurări și când am nevoie de ajutor sunt data afară… Nu este normal asa ceva. Sper sa se ia măsuri….

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here