21 Septembrie, 2017

Cum obţinem cardul duplicat de sănătate?

Iată o serie de reguli privind obţinerea duplicatului cardului naţional de asigurări sociale de sănătate, emis în cazul pierderii, furtului sau deteriorării originalului, modificării datelor personale sau în alte situaţii justificate.

Când se emite duplicatul cardului de sănătate?

Potrivit Ordinului CNAS nr. 98/2015,  cardul duplicat se eliberează ca urmare a solicitării persoanei asigurate, astfel:

  • în cazul pierderii, furtului sau deteriorării cardului naţional emis iniţial;
  • în cazul modificării datelor personale de identificare ulterior datei de emitere a cardului naţional emis iniţial;
  • alte situaţii justificate;
  • în cazul în care cardul naţional emis iniţial prezintă defecţiuni tehnice, erori ale informaţiilor înscrise sau care nu poate fi utilizat din motive tehnice de funcţionare, confirmate de casa de asigurări de sănătate;
  • în situaţii justificate rezultate din derularea procesului de distribuţie a cardului naţional emis iniţial.

Cum cerem eliberarea duplicatului?

Titularul (sau reprezentantul legal /împuternicitul) solicită eliberarea cardului duplicat pe baza unei cereri (vezi modelul aici) adresate casei de asigurări de sănătate în a cărei evidenţă se află persoana respectivă, însoţită de o serie de documente, în funcţie de situaţiile de mai sus:

pierdere, furt, deterioare:

a) copia actului de identitate;

b) dovada plăţii contravalorii cardului duplicat şi a distribuţiei acestuia..  

modificarea datelor personale:

a) copia actului de identitate sau alte acte doveditoare, după caz, privind modificarea datelor personale de identificare ulterior datei de emitere a cardului naţional;

b) cardul naţional emis iniţial;

c) dovada plăţii contravalorii cardului duplicat şi a distribuţiei acestuia.

prezenţa unor defecţiuni tehnice:

a) copia actului de identitate;

b) cardul naţional emis iniţial.

Atenţie! Plata contravalorii cardului duplicat se realizează în contul deschis pe seama casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul sau la sediul casei de asigurări de sănătate

Emiterea cardului duplicat se face în termen de 30 de zile de la depunerea cererii la casa de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul.

Ce facem până la primirea cardului duplicat?

Până la data la care asiguratul intră în posesia cardului duplicat, acordarea serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale se realizează pe baza unei adeverinţe de înlocuire (vezi modelul aici) a cardului naţional eliberate de casa de asigurări de sănătate în evidenţa căreia se află persoana asigurată.

Adeverinţa are o valabilitate de 60 de zile de la data eliberării acesteia şi încetează înainte de acest termen în momentul activării cardului duplicat. Cardul duplicat se activează cu ocazia primei prezentări în vederea acordării unui serviciu medical.

(P) Aveţi nevoie de acte normative actualizate la zi? Le puteţi cumpăra online (format PDF, MOBI) de pe Lege5.ro! Lege5 este cel mai performant soft de documentare legislativă din România şi este creat pentru a fi utilizat pe orice dispozitiv aveţi la îndemână: Online, Mobile, Desktop şi Cloud.

comentarii

Despre autor  ⁄ Elena Hogaş

Elena Hogaş este redactor la Legestart.ro. Este absolventă a Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice (SNSPA).

Comentarii

  • Răspunde
    Mariana
    ianuarie 7 2016

    Buna ziua ,
    Sunt Mariana Csordas din Timisoara,
    Am depus o cerere cu toate actele si taxele aferente acum 9 luni la CAS Timis, si nici pana acum nu am primit cardul de sanatate duplicat- pentru ca cel original l-am priedut,La fiecare 3 luni merg si imi reinoiesc adeverinta de asigurat care nu ma prea ajuat cu nimic.. in continare platesc asigurarile de sanatate si nu primesc mai nici un serviciu medical in schimb.
    Nu va suparati unde trebuie sa ma interesez cand ajunge cardul meu de sanatate ? ca de cate ori intreb la CAS Timis – raspunsul este ca totul depinde de Bucuresti?
    As aprecia foarte mult un raspuns.
    Multumesc anticipat.
    Mariana Csordas

  • Răspunde
    adina
    februarie 5 2016

    Buna ziua,
    sediul social al angajatorului meu se afla in judetul Timis, dar eu lucrez in Bucuresti , la unul din punctele de lucru, unde trebuie sa depun acea cerere pentru cardul duplicat de santate, la Bucuresti sau la Timis?
    multumesc pentru raspuns.

  • Răspunde
    Adriana
    iunie 9 2016

    Am primit cardul de sanatate cand am fost angajata. Acum nu mai sunt angajata si am pierdut cardul. Ce pot face in cazul asta ? Mi se poate elibera un nou card ? desi nu mai sunt angajata.

    • Răspunde
      NOICA
      august 2 2016

      scoaterecarddublicatdesanatate

Scrie un comentariu