21 Iulie, 2019

Cheltuielile cu sponsorizarea, deductibile de la 20% la 35% din cifra de afaceri

Cheltuielile de sponsorizare sau mecenat și cele pentru burse private vor putea fi scăzute din cifra de afaceri a unei firme într-un procent mai mare față de cât prevede legea în prezent, conform unui proiect de lege adoptat de Camera Deputaților.

Dacă va fi promulgat și de șeful statului, actul normative va intra în vigoare imediat.

Proiectul aprobat modifică art. 25 alin. (4) lit. i) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu referire la cheltuielile care nu sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, în sensul că cei care efectuează sponsorizări sau acte de mecenat, precum şi cei care acordă burse private scad sumele aferente din impozitul pe profit datorat până la nivelul valorii de 35% din impozitul datorat.

În prezent, Codul fiscal prevede, la art. 25 alin. (4) lit. i), că nu sunt deductibile cheltuielile de sponsorizare şi/sau mecenat şi cheltuielile privind bursele private. De asemenea, cei care efectuează sponsorizări sau acte de mecenat, precum şi cei care acordă burse private scad sumele aferente din impozitul pe profit datorat la nivelul valorii minime dintre valoarea calculată prin aplicarea a 0,5% la cifra de afaceri şi valoarea reprezentând 20% din impozitul pe profit datorat.

Argumentul majorării cifrei deductibile a fost că în cele mai multe cazuri, se depășește pragul de 0,5% din cifra de afaceri, iar pentru a stimula sponsorizările firmelor către sport și alte domenii, este necesară majorarea acestei cifre: ”Modificarea legislativă se impune, deoarece actuala dispoziție legală este total neatractivă, agenții economici care își desfășoară activitatea pe teritoriul țării noastre preferând să sponsorizeze activități sportive din alte țări (…) în condiţiile majorării, cele mai profitabile companii se vor bate să sponsorizeze ”vârfurile“ valorice din toate ramurile de sport, piața va deveni una concurențială, iar managerii sportivi nu vor mai fi ”cerșetori“. De asemenea, structurile sportive, vor fi mai atente la politicile de marketing, astfel încât să fie capabile să le propună sponsorilor pachete cât mai atractive și mulțumitoare”, au argumentat inițiatorii proiectului legislativ.

Deputaţii au adoptat proiectul cu 281 voturi “pentru” şi o abţinere.

Ai nevoie de Codul fiscal? Poți cumpăra actul la zi, în format PDF şi MOBI, de AICI!

comentarii

Despre autor  ⁄ Traian Dobre

Fara comentarii

Scrie un comentariu