Ministerul Sănătății a găsit soluția salvatoare pentru spitalele din țară, un control mai constant din partea Inspecției Sanitare. Oficialii din minister recunosc că starea deplorabilă a unităților de sănătate și marile scandaluri privind biocidele folosite sau infecțiile nozocomiale au la bază factorul uman al celor care ar trebui să constate toate neregulile – inspectorii din teritoriu fac verificări formale, pentru că țin de autoritățile locale și se confruntă, astfel, cu “o serie de presiuni și riscuri de natură a le afecta activitatea“.
Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 36/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii prevede ca toate controalele Inspecției de Stat să fie coordonate de la nivel central, și inspectorii sanitari să fie trimiși în controale încrucișate, în alte localități decât cele teritoriale de care aparțin.
După articolul 26 se introduce un nou articol, art. 26^1, cu următorul cuprins:
“Art. 26^1 – Inspecția Sanitară de Stat din cadrul Ministerului Sănătății organizează și coordonează metodologic precum și din punct de vedere al activității specific structurile care desfășoară activitatea de inspecție sanitară de stat, structure fără personalitate juridică din cadrul direcțiilor de sănătate public județene și a muncipiului București. “
Totodată, proiectul legislativ inițiat de Guvern mai prevede măsuri mai drastice pentru cazurile grave constatate în spitale, măsuri care pot merge până la interzicerea punerii în consum sau retragerea unor produse, dacă există risc de epidemii sau risc pentru sănătatea publică.
Proiectul a fost înregistrat la Senat pentru dezbatere, în ultimele zile ale sesiunii parlamentare, așa că va fi supus la vot cel mai probabil la o lună după reluarea activității în Parlament.
Ai nevoie de Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii? Poţi cumpăra actul la zi, în format PDF, de AICI!