Administrația Fondului de Mediu modifică, printr-un proiect de ordin, condițiile de acordare a primei de casare și a ecobonusurilor, din cadrul Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2017 – 2019.

În plus, conform proiectului, postat în dezbatere publică pe pagina Ministerului Mediului, se introduce condiția de valabilitate a inspecției tehnice periodice (ITP) a autovehiculului uzat, la momentul depunerii dosarului de acceptare, pentru persoane juridice, respectiv la momentul înscrierii la producătorul validat, pentru persoane fizice. Acest criteriu a fost introdus pentru a se evidenția faptul că autovehiculul uzat casat în cadrul programului a circulat pe drumurile publice.

Modificarea condițiilor de acordare a primei de casare

Prima de casare se acordă în anul 2018:

  • pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 130 g CO2/km,
  • pentru autovehiculele (M1 și N1 clasa I) fabricate începând cu 01.09.2018: maximum 145 g CO2/km

În anul 2019 se acordă pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km, iar pentru autovehiculele (M1 și N1 clasa I) fabricate începând cu  01.09.2018: maximum 140 g CO2/km.

Modificarea condițiilor de acordare a ecobonusurilor

În privința ecobonusurilor, proiectul prevede ca în 2018, la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 98 g CO2/km, iar pentru autovehiculele (M1 și N1 clasa I) fabricate începând cu 01.09.2018: maximum 110g CO2/km, în regim de funcţionare mixt, să fie acordat un ecobonus în valoare de 1.000 lei, pentru anul 2018.

Pentru 2019, la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 96 g CO2/km iar pentru autovehiculele (M1 și N1 clasa I) fabricate începând cu 01.09.2018: maximum 105g CO2/km în regim de funcţionare mixt, se acordă un ecobonus în valoare de 1.000 lei. 

De asemenea, proiectul prevede că Programul de Stimulare a Parcului Auto Naţional nu se cumulează cu alte programe care finanțează/ încurajează achiziționarea autovehiculelor noi, mai puțin poluante, în schimbul predării spre casare a autovehiculelor uzate, cu excepția Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic.

Ai nevoie de Ghidul de finanțare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2017-2019? Poţi cumpăra actul la zi, în format PDF şi MOBI, de AICI!
 comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here