Într-un material anterior am început prezentarea principalelor drepturi de care beneficiaţi în momentul în care alegeţi să călătoriţi cu avionul, referitor la refuzul la îmbarcare, anularea zborului şi întârzierile prelungite. În continuare vom vedea ce alte aspecte trebuie să le cunoaşteţi în anumite situaţii.
Bagaje
Dacă bagajul este pierdut, deteriorat sau întârzie, puteţi avea dreptul la o compensaţie de cel mult 1.220 € aproximativ.
Cu toate acestea, companiile aeriene nu pot fi considerate răspunzătoare dacă au luat toate măsurile rezonabile pentru a evita prejudiciile sau dacă luarea acestor măsuri era imposibilă.
În cazul deteriorării bagajului, trebuie să depuneţi o reclamaţie la compania aeriană în termen de şapte zile de la primirea bagajului dumneavoastră.
În cazul întârzierii primirii bagajului, această perioadă este de cel mult 21 de zile.
Identitatea companiei aeriene
Trebuie să fiţi informaţi în avans cu privire la identitatea companiei aeriene care furnizează serviciul.
Companiile aeriene considerate nesigure sunt supuse unor interdicţii sau restricţii în interiorul Uniunii Europene.
Lista acestora poate fi consultată AICI.
Pachetele de vacanţă
Organizatorii şi comercianţii cu amănuntul de pachete de vacanţă sunt obligaţi să ofere informaţii precise, complete despre pachetele de vacanţă rezervate. Aceştia sunt obligaţi să respecte termenii contractuali şi să protejeze pasagerii în caz de insolvenţă. Operatorii de turism trebuie să ofere informaţii corecte cu privire la vacanţa rezervată, să respecte obligaţiile contractuale şi să protejeze pasagerii în cazul insolvenţei organizatorului.
Transparenţa preţurilor
Potrivit legislației europene, atunci când cumpărați bilete pentru zboruri cu plecare de pe aeroporturi din UE, trebuie să vi se explice clar condițiile aplicabile.
Preţul final care urmează să fie plătit trebuie indicat în orice moment şi trebuie să cuprindă tariful aplicabil, precum şi toate tarifele, impunerile, tarifele suplimentare şi alte comisioane aplicabile care nu pot fi evitate şi sunt previzibile în momentul publicării.
Ar trebui, de asemenea, să vi se specifice defalcat tariful, taxele şi, în cele din urmă, alte tarife, impuneri, tarife suplimentare şi comisioane.
Suplimetele de preţ opţionale trebuie să fie comunicate în mod clar, transparent şi lipsit de ambiguitate la începutul oricărui proces de rezervare, iar acceptarea dumneavoastră trebuie să se facă la alegerea dumneavoastră.
Sursa: Comisia Europeană