25 Septembrie, 2017

Ce completări se aduc la cheltuielile asociațiilor de proprietari?

Un grup de parlamentari a inițiat un proiect legislativ de modificare a Legii nr. 230/2007 privind asociațiile de proprietari, deoarece unele cheltuieli care se fac în cadrul acestora nu pot fi încadrate în niciun articol din actul normativ.

De exemplu, susțin inițiatorii, cheltuielile pentru lifturi sau pentru serviciile de curățenie trebuie adăugate la părțile comune pe cota parte indiviză, ori ele ar trebui repartizate pe numărul de persoane care locuiesc în condominiu. Argumentul este dat de aspectul potrivit căruia cheltuielile pe cota parte indiviză de proprietate, în funcție de suprafața utilă a apartamentelor și a spațiilor cu altă destinație decât aceea de locuință, reprezintă cheltuieli cu administrarea și întreținerea, ori cele legate de curățenie trebuie alocate pe numărul locatarilor.

După art. 47 se introduce un nou articol, art. 471, cu următorul cuprins:

„Asociațiile de proprietari prin adunările generale pot hotărî, în mod excepțional, modalitatea de stabilire și repartizare a cheltuielilor asociației, conform criteriilor prevăzute la art. 47.”

La art. 48, după alin. (2), se introduc două noi alineate, cu următorul cuprins:

„(3) Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate, în funcție de suprafața utilă a apartamentelor și a spațiilor cu altă destinație decât aceea de locuință, reprezintă cheltuielile efectuate pentru administrarea, întreținerea repararea, exploatarea, și după caz, consolidarea părților de construcții și instalații din condominiu aflate în proprietate comună.

(4) Adunarea generală a asociaţiei de proprietari va hotărî modalitatea de repartizare a cheltuielilor privind părțile comune, în cea ce privește cheltuielile pentru curățenie, cheltuielile pentru întreținere și reparații ascensor, interfon, tubulatura de evacuare a deșeurilor menajere, respectiv fie repartizarea cheltuielior pe număr de persoane, repartizarea cheltuielilor pe consumuri individuale, repartizarea cheltuielilor pe cotă-parte indiviză de proprietate, repartizarea cheltuielilor pe beneficiari, în funcție de specificul imobilului.”

Propunerea legislativă a fost depusă în dezbatere publică la Senat, care este prima cameră sesizată. După ce va primi avizele Consiliului Legislativ și Guvernului, proiectul va intra la vot, apoi va fi trimis Camerei Deputaților, care este forul decizional.

Ai nevoie de Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari? Poţi cumpăra actul la zi, în format PDF sau MOBI, de AICI!

comentarii

Despre autor  ⁄ Traian Dobre

Comentarii

  • Răspunde
    Mimi
    mai 10 2017

    Care este noutatea in legea asoc.de prop.?
    Aceste legi erau si înainte….femeia de servici era plătită , pentru o ora sau cel mult 2 ore pe zi, pentru un bloc de 10 etaje.
    Platim, cheltuieli administrative, in fiecare luna.
    Platim administrator si președinte asoc. Comitetul asoc.este scutit o persoana la întreținere.
    Platim transport administrator.
    Platim pierderile de apa din rețea..
    Ce vreți sa mai platim?
    Cei cu bani si-au cumpărat case …au rămas la bloc săracii si pensionarii.
    Tot pe acestia trageți?
    Va treziți dimineata cu o lege , nu o puneți in dezbatere, trecuți repede la vot…
    Rușine guvernanților !
    Habar nu aveti cum trăiește un pensionar după ce-si plătește toate dările…

  • Răspunde
    mai 10 2017

    Urmaresc rublica dv. in care ne transmiteti ultimile reglementari legislative pe care alesii nostri parlamentari le modifica sau aduc completati ale acestora… Acuma recent tot urmaresc prin conspectarea rublicii noastre completariile ce privesc schimbarile la legea 230/2007 referitor la Asociatiile de proprietari…Opinia mea este ca stimatii domni..nu cunosc in realitate viata in comunitatea asociatiilor de proprietarisi vin si aproba fel de fel de propuneri care sunt departe de de a reale…echitabile si corecte…. Exemplu…Acuma in prezentul text inscrieti ca se vorbeste de modificarea modului de plata a cheltuielilor comune ale asociatiilor pentru cheltuieli cu functionarea liftului si a curateniei blocului…Da cheltuiala pt. functionarea liftului este corecta sa se plateasca in functie de nr. de persoane—cu exceptia pers. care locuiesc la parter..care nu,,nu folosesc liftul…sau daca circula ocazional ,,poate se duc in vizita la etaje superioare,,,dar cheltuielile pentru curatenie in functie de nr, de persoane declarate in asociatii …nu ..nu este corect….In imobil convetuiesc locatarii care au fost declarati administratiei…acestea circula pe scari daca pot sa circule ,circula foarte putin prin fata imobilului dumnealor,,,dar circula prin fata celorlante apartamente… Omul care face curatenie oare cum sa procedeze in functie de nr, de persoane sa faca curatenia casei scarilor si a locului de intrare in imibil…??..Pers. care face curatenie face curat in fata tuturor apartamentelor indiferent ca a iesit din imobil locatarii sau nu…pentru ca pe acolo s-a circulat…. pentru ca scara treduie sa fie curata peste tot….deci orice om care gindeste cred ca accepta ca curatenia se face corect dupa nr. de apartamente si nu dupa nr. de persoane….Oare ce oameni pot sa legifereze xdupa fel de fel de propuneri …daca tu efectiv nu cunosti realitatea….Va rugam domnilor daca se poate transmite si acestor stimti domni care legifereaza legi adevarata situatie a lucrurilor….Va multumesc si multa sanatate….

Scrie un comentariu