Ministerul Afacerilor Interne a anunţat simplificarea procedurii de eliberare a cazierului judiciar,  permiselor de conducere și a pașapoartelor, în contextul în care aproximativ 600.000 de persoane au intrat în România în ultima săptămână, cei mai mulți fiind români care locuiesc și lucrează în afara țării și care s-au întors pentru a petrece sărbătorile de Paște alături de familii.

Astfel, instituţia vrea să vină în sprijinul lor, oferindu-le posibilitatea ca în scurta perioadă petrecută în țară să-și reînnoiască documentele, potrivit informării publicate pe site-ul MAI.

Cazierul judiciar se poate obţine pe loc, de la orice unitate de poliţie

În acest moment, cazierul judiciar se poate obține pe loc, fiind eliminată astfel perioada de așteptare de câteva zile. De asemenea, certificatul de cazier poate fi obținut de la orice unitate de poliție conectată la Sistemul Informatic al Cazierului Judiciar Român, nemaifiind necesară deplasarea la unitatea de poliție la care solicitantul are stabilit domiciliul.

Și cetățenii străini sau apatrizii care locuiesc în România au dreptul să solicite și să primească certificatul de cazier judiciar în aceleași condiții cu cele prevăzute pentru cetățenii români.

Românii care nu pot ajunge în țară pentru a solicita cazierul judiciar se pot adresa consulatelor sau misiunilor diplomatice ale țării noastre în statul respectiv și vor obține acest certificat în procedură simplificată, potrivit Hotărârii de Guvern nr. 131/2016, adoptată la solicitarea MAI în luna martie a acestui an.

Birocraţie redusă pentru paşaport

În ceea ce priveşte obţinerea paşaportului, dacă solicitantul nu se poate prezenta la serviciul public comunitar din localitatea de domiciliu sau reşedinţă, acesta poate depune documentele la cel mai apropiat serviciu public comunitar.

De asemenea, documentele ce însoţesc cererile de eliberare a paşapoartelor se prezintă numai în original și vor fi scanate de angajații serviciului public comunitar, fără a mai fi necesară prezentarea acestora în fotocopie.

Potrivit informării emise de minister, se dorește eliminarea costurilor suplimentare și a timpului pierdut pentru efectuarea copiilor xerox.

Dacă după depunerea cererii de eliberare a pașaportului solicitantul trebuie să plece din România, pașaportul poate fi expediat, prin servicii de curierat, la domiciliul sau la reşedinţa titularului, cu suportarea de către acesta a cheltuielilor de expediţie.

MAI  a ţinut să precizeze faptul că şi procedurile de înmatriculare a vehiculelor au fost simplificate prin reducerea numărului documentelor solicitate.

Sursa: Ministerul Afacerilor Interne

(P) Aveţi nevoie de acte normative actualizate la zi? Le puteţi cumpăra online (format PDF, MOBI) de pe Lege5.ro! Lege5 este cel mai performant soft de documentare legislativă din România şi este creat pentru a fi utilizat pe orice dispozitiv aveţi la îndemână: Online, Mobile, Desktop şi Cloud. 

comentarii

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here