De luni, 15 ianuarie 2018, intră în vigoare HG nr. 962/2017 privind aprobarea tarifului pentru unele operațiuni efectuate de Oficiul Național al Registrului Comerţului și oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale.
Operaţiunile la care se face referire constau în eliberare de informații, extrase de registru și certificate constatatoare despre datele înregistrate în registrul comerțului, precum și certificate constatatoare că un anumit act sau fapt este ori nu este înregistrat, copii și copii certificate de pe înregistrările efectuate în registru și de pe actele prezentate.
Tarife în 2018
Tariful, structurat pe nivele de tarifare, pentru unele operațiuni efectuate de Oficiul Național al Registrului Comerţului (ONRC) și oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale este următorul:
- eliberare de informații (durată de funcționare, capital social, administratori, asociați/acționari, activitate principală, activitate secundară, activități autorizate; administratori/reprezentanți pentru sucursale/subunități/ sedii secundare; directori/cenzori; informații din situațiile financiare anuale disponibile, alte informații, după caz, date înregistrate în registrul comerțului că un anumit act sau fapt este ori nu este înregistrat) – 20 lei/firmă;
- eliberare certificat constatator/extras de registru – 45 lei;
- eliberare raport istoric despre o firmă – 250 lei/firmă;
- eliberare date statistice și informații pentru serii de firme grupate în funcție de un criteriu – 9 lei/criteriu/firmă;
- copii certificate – 4 lei + 0,2 lei/pagină certificate;
- copii – 0,2 lei/pagină copie.
De reţinut că nivelul de tarifare se reduce în funcție de numărul de firme despre care se solicită informații:
- între 101 și 1.000 de firme: reducere 30%;
- între 1.001 și 10.000 de firme: reducere 60%;
- peste 10.000 de firme: reducere 80%.
Pentru cererea de eliberare de informații se vor furniza indicatorii financiari: cifra de afaceri, profit/pierdere brut(ă), profit/pierdere net(ă), număr mediu de salariați, active imobilizate total.
Excepţii şi gratuităţi
Actul normativ stabileşte că informațiile și documentele sunt eliberate cu titlu gratuit autorităților și instituțiilor publice, cu excepția celor finanțate integral din venituri proprii, instanțelor judecătorești și parchetelor de pe lângă acestea, precum și misiunilor diplomatice acreditate și altor persoane juridice prevăzute de lege.
De asemenea, ONRC și oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale eliberează cu titlu gratuit jurnaliștilor și reprezentanților mijloacelor de informare în masă informații punctuale înregistrate în registrul comerțului. Acestea pot fi utilizate numai în scopul informării opiniei publice.
ATENŢIE! Serviciile de transmitere de acte și informații prin e-mail se prestează cu titlu gratuit.
Plata tarifelor ONRC
Tariful se poate achita în numerar, prin virament bancar în conturile deschise la Trezoreria Statului și online, prin portalul de servicii al Oficiului Național al Registrului Comerțului.
Tariful se poate achita și prin intermediul Sistemului național electronic de plată online a taxelor și impozitelor utilizând cardul bancar, de la data la care interconectarea Sistemului cu ONRC este operațională.
Buna ziua
Ce se intampla cu statele de plata dupa radierea firmei ?