15 Septembrie, 2019

Cartea de identitate electronică (CEI), disponibilă doritorilor

Guvernul a aprobat în ședința de joi un proiect de Lege pentru modificarea şi completarea unor acte normative care cuprind dispoziții privind evidența persoanelor și actele de identitate ale cetăţenilor români prin care se asigură premisele necesare punerii în circulație a unui nou document de identificare electronic.

Cartea electronică de identitate (CEI) va permite titularului autentificarea în sisteme informatice ale Ministerului Afacerilor Interne și în sisteme informatice ale altor instituții publice sau private, precum şi utilizarea semnăturii electronice, în condițiile legii. CEI va facilita astfel accesul cetățeanului la diverse servicii electronice (bancare, fiscale, sociale, financiare etc.), cu efecte majore privind simplificarea relației cu autoritățile publice, creşterea calității şi accesibilității serviciilor publice.

CEI va respecta cerințele Comisiei Europene privind securizarea documentelor în contextul combaterii terorismului, al migrației ilegale, al traficului de droguri și de persoane, cărțile de identitate actuale fiind realizate cu tehnologie din  anii ’90. 

Noul document de identificare va oferi cetățenilor garanții suplimentare de securitate, iar instituțiilor de drept public sau privat, certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise pe respectivul document.

Cu sau fără amprentă și CIP pe noua carte de identitate?

Proiectul de lege aprobat astăzi prevede posibilitatea cetățeanului de a opta pentru eliberarea unei cărți electronice de identitate, cu sau fără imaginea impresiunilor papilare a celor două degete arătătoare, sau a unei cărți de identitate simple, fără CIP. În cazul minorilor, la solicitarea părinților sau a reprezentaților legali, se introduce posibilitatea eliberării unei cărți de identitate simplă sau electronică, indiferent de vârsta copilului.

CEI va permite, printre altele, autentificarea în Platforma informatică a sistemului public al asigurărilor sociale de sănătate pentru a dovedi calitatea de asigurat a titularului. Noul document de identitate nu va conține date medicale, ci doar datele de identificare ale titularului. Cardul de sănătate își încetează valabilitatea în momentul emiterii către titular a unei cărți electronice de identitate.  Pentru persoanele care nu vor solicita eliberarea unei cărți electronice de identitate, se vor emite în continuare carduri de sănătate, în aceleași condiții din prezent.

Totodată sunt stabilite termene, diferențiate, de valabilitate a actelor de identitate, în funcție de vârsta titularului, în scopul surprinderii modificărilor fizionomiei titularului. 

Ai nevoie de Ordonanța nr. 69/2002 privind regimul juridic al cărții electronice de identitate? O poți obține în varianta actualizată, în format .PDF sau MOBI apăsând AICI!
comentarii

Despre autor  ⁄ Florin Amariei

Florin Amariei este un tânăr pasionat de politică, gaming și mașini. Cel mai mult îi place însă să urmărească cele mai noi schimbări legislative din țară și străinătate.

Comentarii

  • Răspunde
    Gogu
    octombrie 31 2017

    Eu nu o sa vreau niciodată așa ceva! Ne constrâng ăștia!

    • Răspunde
      Alex
      februarie 11 2018

      Gogu, nu mai fuma legale.
      Abia astept sa-mi schimb buletinul. E mare si incomod. Trebuie sa umblu cu un portofel imens dupa mine oriunde merg iar daca va inlocui si cardul de sanatate, cu atat mai bine.

  • Răspunde
    Dorel
    iulie 19 2018

    Pana la urma e in vigoare legea? La evidenta populatiei zic ca nu stiu nimic.

    • Răspunde
      Maria
      iulie 6 2019

      Eu cand am intrebat la Evidenta Populatiei din orasul meu a zis ca nu exista, ca nu stiu nimic, ca nu se fac inca.

Scrie un comentariu