25 Martie, 2019

Care sunt termenele limită pentru obţinerea numărului unic de identificare a caselor de marcat?

Numărul unic de de identificare a caselor de marcat se poate obține și prin Spațiul Privat Virtual (SPV), unde utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale pot depune documentele necesare. Termenele limită este de 1 septembrie 2018 pentru contribuabililor mari și mijlocii și 1 noiembrie pentru contribuabilii mici.

Mai exact, este vorba despre “Cererea de atribuire a numărului de ordine din Registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județ/municipiul București sau a numărului unic de identificare din aplicația informatică a Agenției Naționale de Administrare Fiscală”Formular C801, după care utilizatorii vor primi “Certificatul de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale”, conform unui comunicat ANAF.

Formularul C801 este disponibil aici, iar informațiile despre completarea și transmiterea cererii, respectiv documentele care trebuie atașate, se regăsesc în Ghidul publicat pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, în cadrul secțiunii Servicii Online/”Aparate de marcat electronice fiscale (case de marcat)”.

Nu în ultimul rând, ANAF recomandă ca și depunerea documentației online să se facă din timp, pentru a se evita aglomerarea din ultimele zile și eventuale blocaje pe site.

Contribuabilii care nu respectă termenele prevăzute pentru dotarea cu aparatele de marcat definite la art. 3 alin. (2) din OUG nr. 28/1999 riscă amenzi, dar inspectorii fiscali vor derula, la început, acțiuni de tip preventiv și de îndrumare, se arată într-un comunicat MFP.

Reamintim că, pe 24 mai, a fost aprobată OUG nr. 44/2018 potrivit căreia operatorii economici sunt obligaţi să se doteze cu aparate de marcat cu jurnal electronic, după cum urmează:

  • până la 1 septembrie 2018 în loc de 1 iunie 2018, în cazul contribuabililor mari sau mijlocii;
  • până la 1 noiembrie 2018 în loc de 1 august 2018, în cazul contribuabililor mici.

Nerespectarea de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevăzute de lege se sancţionează cu amendă de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum şi cu:

  • confiscarea sumelor nejustificate;
  • suspendarea activităţii operatorului economic la unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, până la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal şi prezentarea dovezii de plată a amenzii sau a jumătate din cuantumul acesteia, după caz, organului constatator.

Inițial, termenele de dotare a aparatelor de marcat cu număr unic de identificare erau de 1 iunie și 1 august, dar acestea au fost amânate în 24 mai, așa cum Legestart a anunțat aici.

Ministerul de Finanțe promite că noul sistem de case de marcat va asigura un mediu concurențial corect pentru toți contribuabilii și va duce la reducerea evaziunii fiscale. Pentru a se dota cu jurnal electronic la fiecare aparat de marcat, firmele trebuie să își finalizeze, în următoarele săptămâni, operațiunile de avizare tehnică, fiscalizare, instalare și punere în exploatare a noilor aparate.

Ai nevoie de OUG nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale? Poţi cumpăra actul la zi, în format PDF şi MOBI, de AICI!

comentarii

Despre autor  ⁄ Traian Dobre

Fara comentarii

Scrie un comentariu