19 Noiembrie, 2018

Antreprenorii vor avea un registru național de franciză. Ce reguli a modificat Guvernul

România va avea Registrul național de franciză, o unitate-pilot care va asigura cea mai ușoară cale de aplicare în practică “a rețetei de succes a francizorului, de a testa sistemul de franciză și infrastructura acestuia”, conform unui proiect de lege de modificare şi completarea Ordonanței Guvernului nr. 52/1997 privind regimul juridic al francizei, adoptat în ședința din 24 octombrie de Guvern.

În nota de fundamentare a proiectului se arată că unii antreprenori nu au testat conceptele, vânzarea acestora făcându-se fără niciun fel de experiență în domeniu, astfel că “au apărut numeroase afaceri, etichetate drept francize, care au oferit modele neverificate și lipsite de viabilitate. Așa se face că, după o perioadă relativ redusă de la înființare, companii românești, din diverse domenii, dar mai ales din zona de imobiliare și brokeraj bancar, au pus bazele unor rețele nesustenabile, generând falimente pentru sute de francizați, care au cumpărat, în cel mai bun caz, iluzii deșarte”.

Unitatea pilot se va asigura că francizorul va pune la dispoziția beneficiarului, francizatul, toate informațiile pentru rentabilizarea conceptului de afaceri, pentru minimum un an:

La articolul 2, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins: 

„Alin. (2) Francizorul furnizează viitorului francizat informaţii care îi permit acestuia să participe, în deplină cunoștință de cauză, la derularea contractului de franciză.

Alin. (3) Francizorul furnizează potențialului francizat un document de dezvăluire de informații, care trebuie să conțină date specifice, referitoare la:

a) istoricul și experiența francizorului;

b) amănunte privind identitatea managementului francizei;

c) istoricul de litigii al francizorului și al conducerii acestuia;

d) suma inițială pe care trebuie să o investească francizatul;

e) obligațiile reciproce ale părților;

f) copii ale rezultatului financiar al francizorului din ultimul an;

g) deținerea informațiilor cu privire la unitatea-pilot.”

Registrul național de franciză va avea fișe și dosare complete cu fiecare franciză, astfel că orice beneficiar va avea posibilitatea de a afla toate informațiile necesare, verificate în prealabil de către Asociația Română de Franciză.

„Art. 3 – Ȋn termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Asociația Română de Franciză, asociație de utilitate publică, va înființa Registrul Național de Franciză în care se vor înregistra, la cerere, informațiile furnizate de către francizori prin documentul de dezvăluire de informații. Francizorii au posibilitatea de a înregistra în mod gratuit documentul de dezvăluire de informații în Registrul Național de Franciză”.

Sursa: Secretariatul Guvernului

Ai nevoie de O.G. nr. 52/1997? Poți cumpăra actul la zi, în format PDF şi MOBI, de AICI!
comentarii


Despre autor  ⁄ Traian Dobre

Fara comentarii

Scrie un comentariu