Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) a făcut modificări la Normele metodologice care privesc funcţionarea hotelurilor şi a agenţiilor de turism prin Ordinul nr. 65/2013.
Principala noutate se referă la faptul că personalul restaurantelor, bucătăriilor şi recepţiilor hotelurilor trebuie să fie calificat în proporţie de 100%, indiferent de câte stele are unitatea.
Înainte de această modificare, prevederile în privinţa calificării erau stabilite în funcţie de câte stele avea o unitate de cazare, astfel:
Pentru recepţie
– hoteluri/moteluri de cinci stele: 100%
– hoteluri/moteluri de patru stele: 90%
– hoteluri/moteluri de trei stele: 80%
– hoteluri/moteluri de o stea şi de două stele: 50%
Pentru baruri, restaurante şi bucătării
– hoteluri/moteluri de cinci stele: 90%
– hoteluri/moteluri de patru stele: 80%
– hoteluri/moteluri de trei stele: 60%
– hoteluri/moteluri de o stea şi de două stele: 40%
De asemenea, o nouă prevedere referitoare la agenţiile de turism le obligă pe acestea să aibă cel puţin 50% din personal calificat ca agent de turism-ghid atestat.
Preşedintele ANT-ului, Răzvan Filipescu, a declarat pentru Mediafax că aceste măsuri au fost luate pentru ca turiştii să aibă parte de servicii cât mai bune.
Am urmărit îmbunătăţirea serviciilor oferite către turişti, dar şi a calităţii managementului agenţilor economici. Printre altele, am prevăzut, ca noutate, ca personalul să fie 100% calificat pentru partea de recepţie şi cea de alimentaţie publică din unităţile de cazare. (…) Noi am considerat normal să fie personal calificat 100%, pentru că, indiferent dacă te duci la o stea sau la cinci stele, recepţionerul trebuie să fie calificat şi să ştie să vorbească o limbă străină şi să poată prezenta atracţiile turistice din zona respectivă. Şi la restaurante am considerat că trebuie calificare 100%, pentru că nu îţi poate face mâncare un şofer, de exemplu, a declarat Răzvan Filipescu.
Surse: ANT, Mediafax

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here