În Monitorul oficial nr. 823 din 7 decembrie 2012 a fost publicat Ordinul ANPC nr. 473/2012 pentru modificarea Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor nr. 72/2010 privind unele măsuri de informare a consumatorilor.
Actul normativ prevede, în primul rând, modificarea articolului 1, alineatele (1) şi (2), cu referire îndeosebi la modalitatea de informare a consumatorilor, prin Ordinul ANPC anunţându-se schimbarea numărului de telefon Telefonul Consumatorului – Infocons.
Astfel, pentru corecta informare a consumatorilor şi pentru a le da acestora posibilitatea să afle informaţii referitoare la modul în care pot face sesizări ori reclamaţii cu privire la produsele şi/sau serviciile ce le sunt puse la dispoziţie, operatorii economici au obligaţia să afişeze numărul de telefon denumit TELEFONUL CONSUMATORULUI – INFOCONS – 021.9551, linie telefonică cu tarif normal, adresa şi numerele de telefon/fax şi adresele de e-mail ale comisariatelor regionale pentru protecţia consumatorilor şi comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor, în a căror rază teritorială se află operatorul economic, precum şi adresa site-ului Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
Conform prevederilor anterioare, Telefonul Consumatorului era înregistrat pe numărul 0800 080 999 – linie telefonica cu apelare gratuită din reţeaua ROMTELECOM.
Totodată, în cadrul actului legislativ se dispune modificarea şi înlocuirea anexelor 1 şi 2 din cadrul Ordinului ANPC nr. 72/2010, referitoare la datele de contact ale comisariatelor regionale şi celor judeţene pentru protecţia consumatorilor.