ANOFM lansează Serviciul Electronic de Mediere a Muncii

Elena Hogaş
22 februarie 2013 3 min read
Agenţia Naţională de Ocupare a Forţei de Muncă a anunţat lansarea Serviciului Electronice de Mediere a Muncii dedicat atât persoanelor care se află în căutarea unui loc de muncă, cât şi angajatorilor pentru identificarea personalului corespunzător, în condiţii de securitate şi confidenţialitate.

Conform comunicatului de presă emis de ANOFM, pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, portalul Serviciul Electronic de Medierea Muncii (http://www.semm.ro) oferă următoarele facilităţi:

- dacă persoana este deja înregistrată în evidenţele ANOFM, are un cont deja creat în cadrul portalului, activarea acestuia se poate face online sau la unităţile teritoriale ANOFM;

- dacă persoana nu este înregistrată în evidenţele ANOFM, se poate înregistra folosind formularul de înregistrare al portalului;

- persoanele interesate în găsirea unui loc de muncă pot căuta ofertele de locuri de muncă, după anumite criterii;

- publicare CV şi scrisoare de intenţie;

- modificare date de contact (personale doar pentru utilizatori înscrişi prin intermediul portalului);

- afişarea listei de candidaturi (CV-uri), pentru un utilizator persoană în căutarea unui loc de muncă autentificat.

În ceea ce priveşte angajatorii, portalul oferă următoarele facilităţi:

- dacă angajatorul a depus anterior o ofertă de locuri de muncă vacante la structurile teritoriale ale ANOFM, contul lui în cadrul portalului a fost deja creat, iar activarea se poate face online sau la unităţile teritoriale ANOFM;

- daca angajatorul nu a mai depus până acum o ofertă de locuri de muncă vacante, trebuie să depună o ofertă la unităţile teritoriale ANOFM pentru a i se genera automat cont de acces;

- angajatorii pot căuta, în baza de date, persoane aflate în căutarea unui loc de muncă;

- angajatorii pot vizualiza detalii despre persoana în căutarea unui loc de muncă;

- angajatorii pot vizualiza detalii - afişarea listei de oferte de locuri de muncă pentru un utilizator angajator autentificat.

Portalul pune la dispoziţia utilizatorilor săi şi alte secţiuni, respectiv:

* Ştiri şi legislaţie specifică

* Descărcare formulare

* Ajutor

* Întrebări frecvente

* Chestionar

* Versiuni de browser

* Informaţii legale

* Implementarea serviciilor EURES (ISCO 80).

Locurile de muncă disponibile în acest portal se regăsesc în oferta de locuri de muncă a portalului Eures Europa.

Funcţionalitatea importantă adusă de portalul Serviciul Electronic de Medierea Muncii pentru beneficiarii serviciilor oferite de către ANOFM, prin structurile teritoriale, este aceea că realizează automat corespondenţa între ofertele de locuri de muncă depuse de angajatori şi cererea de munca constituită pe baza CV-urior persoanelor în căutare de locuri de muncă vacante; portalul notifică automat persoana în căutarea unui loc de muncă de apariţia unei oferte corespunzatoare CV-ului acestuia.

SEMM publică zilnic statistici în ceea ce privește numărul de oferte de locuri de muncă vacante existente la nivel naţional, actualizarea ofertelor având loc zilnic, în mod automat. Serviciul electronic de mediere a muncii permite ca toate ofertele de locuri de muncă disponibile în România să fie preluate de portalul eures.europa.eu.

O funcţionalitate utilă ce va fi implementată în viitor este posibilitatea oferită angajatorilor de a se înregistra şi a posta oferte de locuri de muncă vacante direct în portalul SEMM.

Sursa: ANOFM

Noua platformă de informare juridică dezvoltată de Indaco este aici!

După trei decenii de experiență în dezvoltarea soluțiilor juridice, Indaco Systems prezintă lege6.ro, o nouă platformă guvernată de AI, care se auto-îmbunătățește zilnic

lege6 logo