Pentru accesarea ajutorului financiar acordat firmelor pentru reducerea timpului de lucru, angajatorii trebuie să modifice anumite aspecte contractuale și să opereze modificări în Revisal.

Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă (ANOFM) a publicat pe site-ul oficial un ghid de completare și transmitere a registrului general de evidență a salariaților pentru înregistrarea reducerii timpului de muncă a salariaților în baza OUG nr. 132/2020 – art. 1.

Astfel, în cazul în care, anterior reducerii timpului de muncă, norma contractului de muncă era Norma intreaga, se operează modificarea valorii Tip norma din Norma intreaga in Cu timp partial și completarea informațiilor suplimentare necesare precizării normei: Tip interval repartizare (Ore/zi, Ore/saptamana sau Ore/luna) și Timp munca (număr ore de lucru stabilit – pe zi, pe săptămână sau pe lună).

În cazul în care, anterior reducerii timpului de muncă, norma contractului de muncă era norma Cu timp partial, se operează modificarea valorilor informațiilor care precizează norma: Tip interval repartizare (Ore/zi, Ore/saptamana sau Ore/luna) și Timp munca (număr ore de lucru stabilit – pe zi, pe săptămână sau pe lună) în sensul reducerii timpului de muncă efectiv lucrat.

Pentru a evidenția reducerea timpului de muncă în temeiul OUG 132, va trebui introdus, în câmpul Alte detalii, textul “Reducere timp munca OUG 132/2020”

Reprezentanţii ANOFM mai menţionează că înregistrarea salariului de bază lunar brut diminuat se face prin completarea salariului de bază brut aferent orelor de munca efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de muncă.

Atenție! Nu se înregistrează indemnizația prevăzută de OUG nr. 132/2020, art. 1, alin. (4) de care beneficiază salariații afectați de măsura de reducere a timpului de muncă.

Înregistrarea datei de la care se aplică reducerea timpului de muncă se realizează prin completarea câmpului Data la care produce efecte.

ANOFM atenţionează că “După ce v-ați asigurat că ați completat datele în mod corespunzător, generați registrul cu modificările aferente înregistrării reducerii timpului de muncă și transmiteți registrul astfel modificat, cel târziu în ziua anterioară datei de la care se aplică măsura de reducerea timpului de muncă”.

Ghidul poate fi consultat AICI

www.lege5.roRapid actualizată, platforma legislativă Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, mai ales în contexul decretării stării de urgență pe teritoriul României.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here