Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) a organizat un call-center intern și a stabilit un număr unic de apel la care cetățenii pot suna pentru a obține informații suplimentare cu privire la modalitățile de acordare a șomajului tehnic, anunţă Ministerul Municii şi Protecţiei Sociale într-un comunicat de presă.

Angajatorii sau angajații care doresc să obțină informații suplimentare cu privire la acordarea șomajului tehnic, pot apela: 021/4444-000, număr cu tarif normal.

Am decis ca opt ang ajați ai ANOFM să lucreze în același timp în sistem call-center, pentru a clarifica românii acolo unde există nelămuriri cu privire la șomajul tehnic. În cazurile în care apelanții au nevoie să intre în legătură cu agențiile teritoriale de care aparțin, operatorii din call-center îi vor direcționa. În perioadele de criză, este vitală rapiditatea adoptării deciziilor, dar și modul în care ne organizăm pentru implementarea acestora. Prin urmare, am luat din timp măsurile necesare pentru a răspunde cu promptitudine tuturor solicitărilor, conștienți fiind că de munca noastră depinde viitorul angajaților și al companiilor din țara noastră.”, a declarat președintele ANOFM, Victor Picu.

Angajatorii, care sunt direct afectați de măsurile impuse odată cu declanșarea stării de urgență, vor putea beneficia, din bugetul asigurărilor pentru șomaj, de plata indemnizațiilor acordate salariaților în valoare de 75% din salariile brute acordate, pentru toți angajații lor, dar nu mai mult de 75 % din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului  asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.

Angajatorii afectați indirect, dar ale căror încasări au scăzut cu cel puțin 25% față de primele două luni ale anului și care nu au capacitatea financiară pentru a plăti toți salariații, vor putea beneficia de măsurile prevăzute de OUG 30/2020, respectiv de plata șomajului tehnic din bugetul asigurărilor pentru șomaj,  pentru cel mult 75% dintre angajați care au contracte active la data intrării in vigoare a OUG.

Potrivit comunicatului, documentele necesare acordării șomajului tehnic pot fi depuse la Agențiile Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă, precum și a municipiului București, prin poșta electronică, la adresa de email dedicată fiecărui județ, care are ca ID numele județului (ex: brasov@anofm.gov.ro). În cazul județelor a căror denumire este formată din două cuvinte, acestea vor fi despărțite prin cratimă.

Totodată, ministrul muncii, Violeta Alexandru, a declarat la Digi24 că Agenţiile Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă sunt pregătite să proceseze cât mai repede cererile pentru şomajul tehnic, de la începutul lunii aprilie, astfel încât plăţile să se facă rapid. Termenul prevăzut în Ordonanţă este de maximum 30 de zile, dar suntem oameni responsabili, ne dăm seama de ce se întâmplă în ţară şi vom face de aşa maniera încât să se facă plăţile cât mai rapid, pe măsură ce documentele se depun”, a spus Violeta Alexandru.

Angajatorii trebuie să îi înregistreze în REVISAL pe acei angajaţi cărora vor să le suspende contractul de muncă şi, la sfârșitul lunii martie, se pot prezenta la Agenţiile Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă cu o cerere, o declaraţie, „în care au de precizat câteva aspecte” şi cu lista angajaţilor aflaţi în şomaj tehnic.

Conform declaraţiilor făcute de Violeta Alexandru este nevoie de  organizare în interiorul companiilor pentru a pregăti evidenţele de sfârşit lună martie şi să le prezinte la agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă.

Dacă firmele sunt în categoriile menţionate de decizia Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, sunt firme închise gen restaurant, cafenea, salon de înfrumuseţare (…) pe baza unui certificat pe care Ministerul Economiei îl eliberează se pot prezenta la AJOFM direct. Cei a căror activitate este direct afectată, lucru dovedit prin scăderea încasărilor cu 25%, în baza declaraţiei pe care o depun şi a listei angajaţilor aflaţi în şomaj, se pot prezenta la AJOFM. Documentele se pot depune şi online”, a mai explicat ministrul Muncii.

Perioada pentru care se va aplica această măsură este condiţionată de perioada prevăzută în decretul prezidenţial, respectiv 16 martie-16 aprilie.

www.lege5.roRapid actualizată, platforma legislativă Indaco Lege5 este un instrument indispensabil în contextul instituirii stării de urgență pe teritoriul României şi noilor modificărilor legislative. 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here