Astfel, plafonul de venituri pentru încadrarea în regimul de microîntreprinderi a fost major redus de la 500.000 € la 250.000 €, conform OUG 156/2024 și actualizărilor din Codul Fiscal. O societate care depășește acest plafon va fi obligată să treacă la plata impozit pe profit (16%) în trimestrul de depășire.
Modificarea are impact direct asupra tuturor microîntreprinderilor, deoarece majoritatea tranzitează de la cota redusă (1% sau 3%) la regimul standard de impozit, lucru care impune o nouă abordare strategică din partea antreprenorilor și consultanților juridico-fiscali.
Pentru a profita de regimul de impozit microîntreprindere, este esențial ca structura juridică a firmei să fie conformă cu cerințele legale impuse de cod fiscal și reglementările ANAF.
Găzduirea sediului social – soluții juridice conforme și eficiente
Pentru înregistrarea unei microîntreprinderi sau schimbarea sediului unei societăți deja existente, este nevoie de o găzduire sediu social conformă din punct de vedere legal.
Mai mult, colaborarea cu furnizori acreditați pentru găzduire sediu social, reduce riscurile unor refuzuri de înregistrare sau controale suplimentare din partea ANAF.
Înființarea unei firme online – asistență completă de la distanță
Procesul de înființare firmă este acum posibil integral online datorită digitalizării. O înființare firmă corect executată este necesară pentru o bună funcționare.
În etapa de înființare SRL, asistența juridică specializată contribuie la evitarea erorilor care pot conduce la respingerea cererii de înregistrare.
Capitalul social și impactul asupra statutului fiscal
Cu toate că înregistrarea unei microîntreprinderi nu necesită un capital social minim ridicat, există situații în care capitalul social poate impacta statutul fiscal, accesul la finanțare sau încrederea partenerilor contractuali.
Pentru orice SRL, aceste aspecte devin critice în etapa de consolidare, iar o corectă consultanță juridică și fiscală este indispensabilă.
În procesul de înființare firmă, analiza nivelului capitalului social este esențială, mai ales în contextul în care acesta poate influența statutul fiscal sau percepția partenerilor.
„În contextul modificărilor privind regimul fiscal al microîntreprinderilor, consultanța oferită de un avocat firme sau avocat fiscalitate este esențială. O analiză juridică riguroasă poate face diferența între o simplă conformare fiscală și o strategie optimizată de business”, a declarat Avocatul Coordonator al Societății Românești de Avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații, Dr. Radu Pavel.
Scăderea acestui impozit aplicabil pentru microîntreprinderi este o oportunitate din punct de vedere fiscal, ce necesită o abordare responsabilă. În contextul unei înființare SRL, o astfel de abordare devine cu atât mai relevantă, cu cât fiecare etapă contează pentru eficiența juridică și fiscală a viitoarei SRL.
****
Societatea Românească de avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații este una dintre societățile de avocatură de top din România, care furnizează servicii juridice de cea mai înaltă calitate. Printre clienții societății de avocatură se află companii multinaționale și autohtone de anvergură. În 2024, poveștile de succes ale societății de avocatură i-au adus recunoașterea internațională din partea celor mai prestigioase ghiduri și publicații internaționale de profil. Astfel, societatea de avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații s-a situat în acest an pe locul 3 în România în clasamentul firmelor de avocatură de business cu cea mai relevantă expertiză, realizat de publicația Legal 500. Societatea de avocatură este recunoscută la nivel internațional și de ghidul IFLR 1000 Financial and Corporate 2024. De asemenea, Pavel, Mărgărit și Asociații este singură societatea de avocatură din România recomandată de directorul internațional Global Law Experts din Londra în aria de practică Dispute Resolution. Toate informațiile relevante privind societatea de avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații, se regăsesc pe portalul www.avocatpavel.ro.