O propunere legislativă recentă a fost înaintată la Senat și vizează o posibilă schimbare în Codul Administrativ, având ca principală direcție transparența cerută aleșilor locali și eventualele sancțiuni în caz de neconformitate. Dacă va fi aprobată, aleșii locali vor fi obligați să publice informațiile despre parcursul lor academic și profesional.

 Conform Legii 176/2010, aleșii locali sunt obligați să completeze și să depună declarații de avere și de interese. Propunerea nouă ar aduce o nouă cerință – aceea de a crea și actualiza un CV, toate aceste documente urmând să fie făcute publice într-un interval de 30 de zile de la validarea mandatului.

 În plus, instituțiile publice în care aleșii locali își desfășoară activitatea ar urma să fie obligate să publice CV-urile acestora pe propriul lor site în termen de 10 zile de la data limită de depunere. De asemenea, aleșii locali sunt obligați să actualizeze anual CV-urile, până pe data de 15 iunie a fiecărui an de mandat.

Încălcarea acestor cerințe legate de depunerea CV-ului și a procedurilor de actualizare și publicare a acestuia ar putea atrage sancțiuni din partea prefecților. Astfel, conform propunerii, nedepunerea sau neactualizarea CV-ului în termenele stabilite ar putea duce la o amendă cuprinsă între 2.000 și 6.000 lei. Nepublicarea CV-ului în intervalul legal impus de către instituția publică ar putea atrage o amendă mai mare, cuprinsă între 5.000 și 10.000 lei.

Vezi aici Legea 176/2010

Vezi aici Codul Administrativ

Vezi aici alte articole despre alesi locali

www.lege5.ro

Rapid actualizată, platforma Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, consultarea doctrinei sau informații despre companii. 

LEAVE A REPLY

Adaugă comentariu!
Adaugă nume aici