Agențiile de turism vor fi obligate să cotizeze cu 2% din venituri la un fond de garantare, pentru protecția turiștilor în cazurile de faliment. Conform ministrului Turismului, Mircea-Titus Dobre, care a declarat, într-un interviu publicat de agenția Mediafax, că obligativitatea înființării acestui fond va fi stipulată printr-o ordonanță de urgență a guvernului sau prin modificarea legislației în domeniu, statul va avea doar doi reprezentanți în bordul acestui fond de garantare. Majoritatea rerezentanților din conducerea noului organism va fi reprezentată de tour-operatori, mari și mici.

Regula principală va fi ca sumele strânse din fondul de garantare să fie păstrate măcar în primul an, pentru garanții în cazul falimentului vreunei agenții de turism, iar din al doilea an, parte din aceste sume să meargă către investiții, plasamente în piață, pentru ca banii să nu fie blocați complet. Practic, statul nu se va atinge de acești bani, ci va fi doar un observator, prin reprezentanții săi, a administrării sumelor respective.

Conform declarațiilor lui Dobre, pentru a stabili care va fi participarea agenţiilor de turism la constituirea fondului, Ministerul Turismului a făcut adrese către ANAF şi către Ministerul de Finanţe pentru punerea la  dispoziţie a informaţiilor legate de veniturile din bilanţul agenţiilor de voiaj, pe ultimii 5 ani. Pentru agențiile nou înființate, suma va fi mai mica, dar obligatorie la plată înainte de obținerea licenței.

În prezent, agenţiile de turism sunt obligate să încheie o poliţă de asigurare ce acoperă maximum 50.000 de dolari, ori una dintre ultimele agenții care a da faliment ar avea de returnat clienților care își cumpăraseră vacanțe, o sumă de patru ori mai mare.

comentarii

LEAVE A REPLY

Adaugă comentariu!
Adaugă nume aici