28 Iulie, 2017

Agenţii pentru IMM-uri

Prin ordonanţă de urgenţă, Executivul a decis înfiinţarea a nouă agenții pentru întreprinderi mici și mijlocii, atragere de investiții și promovare a exportului, prin preluarea activității și personalului celor opt oficii teritoriale pentru întreprinderi mici, mijlocii și cooperație. Reglementarea a fost dată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2017, publicată în Monitorul Oficial nr. 505 din 30 iunie 2017.

Reorganizarea este văzută ca o măsură – aşa cum se arată în Expunerea de motive – care să vină în sprijinul mediului de afaceri, prin debirocratizare și simplificare a sarcinilor administrative cu care se confruntă mediul de afaceri, prin înglobarea într-un singur loc a tuturor structurilor de finanțare ale antreprenoriatului, prin identificarea oportunităților de investiții la nivel local și regional și realizarea unor proiecte de investiții “la cheie”, prin informare eficientă cu privire la facilitățile acordate investitorilor, stabilirea de parteneriate cu instituții finanțatoare de la nivel european și internațional, camere de comerț bilaterale, ambasadele străine din România, precum și prin atragere de investiții străine cu sprijinul ambasadelor României din străinătate.

Agenţiile sunt instituții publice de specialitate, cu personalitate juridică, aflate în subordinea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, competența privind județele arondate pentru fiecare agenție în parte urmând să se stabilească de ministerul tutelar.

Agențiile își desfășoară activitatea în domeniile:

a) întreprinderilor mici și mijlocii, cooperației și mediului de afaceri, având atribuții în ceea ce privește gestionarea și asigurarea implementării și monitorizării proiectelor, programelor naționale de finanțare de la bugetul de stat acordate pentru stimularea și dezvoltarea întreprinderilor mici, mijlocii și a societăților cooperative, aprobate și derulate de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, precum și consiliere gratuită privind accesarea programelor menționate;

b) investițiilor străine, având atribuții în ceea ce privește identificarea oportunităților de investiții existente la nivel local, informarea asupra facilităților acordate investitorilor, informarea asupra potențialelor proiecte investiționale și a celor în curs de implementare la nivel local, sprijinirea demersurilor Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat privind implementarea proiectelor investiționale prin pregătirea vizitelor la fața locului a reprezentanților ministerului, însoțiți de delegații cu potențiali investitori, precum și menținerea unui dialog constant cu autoritățile publice locale;

c) promovării exportului, având atribuții în ceea ce privește informarea privind programele de susținere și promovare a exporturilor, facilitarea contactelor directe dintre potențiali parteneri externi și antreprenori locali, identificarea producătorilor români cu potențial de export, precum și realizarea și actualizarea unei baze de date pe domenii de activitate și destinații externe de interes.

agentii IMM 2017b
comentarii

Despre autor  ⁄ Eugen Staicu

Eugen Staicu este redactor colaborator la LegeStart.ro. Contact: legestart@indaco.ro.

Fara comentarii

Scrie un comentariu