22 de servicii comunitare de evidență a persoanelor și-ar putea înceta activitatea și 88 ar putea fi afectate grav dacă necesarul de personal pentru aceste unități nu va fi asigurat, în continuare, cu actualii funcționari, care au fost detașați pe aceste posturi.

Ministerul Afacerilor Interne a postat în dezbatere publică un proiect de hotărâre pentru detașarea, cu încă 6 ani, a aproximativ 400 de polițiști și personal contractual care asigură acum serviciile din cele peste 100 de centre de evidență a persoanei.

Perioada în care au fost detașați cei 400 de funcționari expiră pe 12 decembrie 2017, dintre aceștia, conform MAI, fiind 207 polițiști și 194 personal contractual. În plus,  dacă nu vor fi preungite detașările, pentru cei mai mulți dintre acești angajați, ministerul ar trebui să identifice alte funcții vacante, să îi reorienteze profesional și să angajeze alte cheltuieli determinate de plata integrală a drepturilor salariale pentru acest personal, precum și de sumele suplimentare necesare achitării compensațiilor pentru chirii, deplasări, cursuri: “În acest context, trebuie menționat faptul că acestei categorii de personal, în prezent, îi sunt achitate de către primărie/consiliul județean drepturile cuvenite pentru funcția civilă îndeplinită, respectiv salariul de bază, indemnizații, premii, sporuri și alte drepturi care se acordă personalului civil, potrivit reglementărilor în vigoare”, mai argumenteazî rerezentanții MAI în nota de fundamentare a proiectului.

Perioada de detaşare a poliţiştilor şi personalului contractual detaşaţi de la Ministerul Afacerilor Interne la serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor, prevăzută la alin.(22) al art.241 din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.544 din 1 septembrie 2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 372/2002, cu modificările şi completările ulterioare, se prelungeşte cu 6 ani, cu acordul acestora.
 
Proiectul legislativ va sta în dezbatere publică timp de 10 zile, pentru primirea tuturor sesizărilor sau sugestiilor, inclusiv de la sindicatele din domeniu, apoi va fi adoptat de Guvern.

Ai nevoie de Ordonanța nr. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor? O poți obține în varianta actualizată, în format .PDF sau MOBI apăsând AICI!
comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here