Guvernul a aprobat un proiect de hotărâre ce conține regulile metodologice pentru aplicarea legilor referitoare la starea civilă. De acum înainte, actele de stare civilă – certificatele de naștere, căsătorie și deces nu mai completează manual, ci vor fi tipărite.

Scopul acestui act normativ este să pună în practică dispozițiile legate de starea civilă și să pună în funcțiune Sistemul Informativ Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC). În prezent, acest sistem este în curs de implementare, fiind testat în județul Ilfov, iar ulterior va fi introdus progresiv în municipiile reședință de județ și apoi în toate cele 3.188 de unități administrativ-teritoriale.

În plus, proiectul de HG stabilește formatul și conținutul certificatelor de stare civilă, a certificatului de divorț, a extraselor multilingve ale actelor de stare civilă, a extraselor pentru uz oficial sau uz extern, a sigiliului stării civile și a parafei ofițerului de stare civilă, a adeverinței de înhumare, a certificatului privind componența familiei și a adeverinței cu privire la statutul civil.

Conform justificării proiectului, modificarea formei certificatului de naștere este necesară ca urmare a numărului mare de erori întâlnite în certificatelor de stare civilă emise manual, fără suportul unei infrastructuri informatice adecvate.

Prin implementarea acestui sistem se urmărește simplificarea procedurilor specifice domeniului de stare civilă, cu scopul de a reduce semnificativ timpul necesar pentru soluționarea anumitor cereri.

Vezi aici acte relevante despre stare civilă

Vezi aici alte articole despre stare civilă

www.lege5.ro

Rapid actualizată, platforma Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, consultarea doctrinei sau informații despre companii. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here