Documentele necesare pentru obţinerea şomajului tehnic vor fi transmise, începând de vineri, 1 mai 2020, prin Registratura electronică pusă la dispoziţie de Guvernul României prin Autoritatea pentru Digitalizarea României, https://aici.gov.ro/home, a anunţat Ministerul Muncii într-un comunicat de presă. 

Conform sursei citate, transmiterea documentelor prin Registratura electronică va asigura procesarea mai rapidă a documentelor, o evidență mai bună a actelor transmise și va facilita accesul la formularele ce trebuie completate.

Cererile vor fi editate în format inteligent pentru a ajuta angajatorii să calculeze indemnizația solicitată şi vor fi limitate erorile cu privire la datele firmei, numărul contului bancar, CNP, etc.

Reprezentanţii Ministerului Muncii mai menționează că prin aplicația aici.gov.ro vor fi transmise atât documentele pentru plățile făcute prin Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), cât și pentru cele care sunt gestionate de Ageția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS).

În functie de Procedura selectata, solicitantul trebuie sa încarce în portal diferite tipuri de documente:

  • Cerere acordare somaj tehnic
  • Declaratie pe propria raspundere
  • Cerere acordare indemnizație
  • Lista sportivi
  • Copie CI
  • Extras de cont
  • Contract drepturi autor, etc

Pentru documentele tipizate, formularele se pot descarca din Portal, se completeaza si se semneaza,digital sau olograf, dupa care se incarca individual in sectiunea “Incarca” din dreptul fiecarui tip de document  din aplicaţia aici.gov.ro

www.lege5.roRapid actualizată, platforma legislativă Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, mai ales în contexul decretării stării de urgență pe teritoriul României  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here