Consilierii Birourilor de Consiliere pentru Cetățeni (BCC) informează cetățeanul cu privire la legislația în vigoare și aduc la cunoștința acestuia alternativele de acțiune, urmând ca decizia finală și modul de rezolvare a problemei să aparțină, în ultimă instanță, solicitantului.

În materie de schimbare a reședinței de domiciliu, consilierul menționează pașii necesari pentru obținerea vizei de flotant necesară stabilirii legale. Decizia de a urma acești pași aparține, însă, solicitantului. Prin serviciul BCC  ANBCC asigură o informare precisă, sigură, directă a cetățeanului, astfel încât acesta să își poată exercita drepturile și cunoaște obligațiile.

Problema: Doamna C.P. are reședința stabilită într-un oraș din România, însă recent i-a expirat viza de flotant. Aceasta ar dori să stea la aceeași adresă, însă nu cunoaște de ce acte are nevoie pentru a se stabili acolo legal. De asemenea, vrea să fie informată dacă în afară de cererea tip mai are nevoie de actul de spațiu al găzduitorului, având în vedere că l-a depus data trecută la dosar.

Răspunsul: Consilierul BCC a informat-o pe doamna L. cu privire la problema întâmpinată de dumneaei, transmițându-i că, de regulă, trebuie urmată procedura clasică pentru obținerea vizei de flotant. Actele necesare pentru întocmirea dosarului sunt:

– Cerere-tip;

– Actul de spațiu al găzduitorului  (original + copie). Precizarea consilierului BCC în acest caz a fost că în principiu nu ar fi nevoie de acest act, însă există posibilitatea să fie solicitat pentru a se face dovada că persoana care ia în spațiu pe doamna C.P. este în continuare proprietarul locuinței respective;

– Actul de identitate al solicitantului;

– Actul de identitate al găzduitorului;

– Prezența obligatorie atât a solicitantului, cât și a găzduitorului la ghișeu;

– Chitanță Taxa de timbru în valoare de 4 lei.

* În cazul în care se prezintă contract de închiriere înregistrat la Administrația financiară, NU este necesară prezența găzduitorului cu actul de spațiu. Contractul de închiriere va fi prezentat în original și copie.

* Solicitanții sub 18 ani vor fi însoțiți de un părinte sau de reprezentantul legal.

28 COMENTARII

  1. …”a se face dovada că persoana care i-a în spațiu pe doamna C.P este în continuare proprietarul locuinței respective”..
    Eu zic sa te mai documentezi pe site urile de gramatica.

    • Daca persoana care solicita viza este netransportabila (respectiv mama mea pe care o am in ingrijire) , avand un picior amputat si nevazatoare, cum se procedeaza? Are nevoie de viza pentru a se putea efectua ancheta sociala de la primarie.

  2. In situatia in care am cumparat un imobil(casa ) intr-o localitate limitrofa actualului meu domiciu stabil (apartament),as dori sa solicit scaderea de la plata intretinerii dar as vrea sa stiu termenii legali
    Mentionez ca sederea este temporara dar depaseste uneori 15 zile in decursul unei luni calendaristice

  3. Daca persoana la care urmeaza sa locuiesc are Altzeimer,insa acolo locuieste viitoarea mea sotie si un nou nascut rezultat din relatia noastra(persoana cu probleme fiind viitoarea mea soacra) cum pot sa fac viza de flotant?Va multumesc!

  4. Sa mai specificati ca daca persoana care doreste viza de flotant are minori care locuiesc cu ea, atunci trebuie sa aiba si originalul certificatelor copiilor minori. Inclusiv sa le aiba si la ridicarea buletinului cu viza.

  5. Buna ziua ! Vreau sa o iau pe mama mea in spatiu dar este nedeplasabila cum procedez ?? Trebuie ceva de la notar vreo declaratie pe propria raspundere , sau cei de la politie se deplaseaza la domiciliu ??

    • Bun găsit!
      Mediașul are și el un Serviciu Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor (SPCLEP), aflat în Piaţa Regele Ferdinand I, la nr. 1. Puteți să găsiți detalii și pe site-ul primăriei, primariamedias.ro .

  6. Daca am un contract de inchiriere pe firma, iar copilul meu major, a venit cu mine la noua locatie, nefiind angajatul firmei, ce pot face sa obtina o viza de flotant?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here