Hotărârea nr. 686/2022 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 947/2000 privind modalitatea de indicare a preţurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare este în vigoare de la 28 mai 2022.

Hotărârea defineşte vânzările în regim de outlet ca fiind vânzările efectuate în structuri de vânzare în care se comercializează produse care poartă marca producătorului şi îndeplinesc una dintre următoarele condiţii:

1. produse care fac parte din colecţii din sezoanele precedente;

2. produse care sunt surplusuri de producţie sau produse de la capătul liniei de producţie sau produse de calitatea a doua;

3. produse care fac parte din linii experimentale de produse;

4. produse returnate şi/sau surplusuri de stoc anulate;

5. produse în stare de folosinţă şi resigilate, comercializate la preţ redus;

6. produse cu mici defecte, indicate în mod expres în acest sens în oferta comerciantului, cu informarea în scris a consumatorului.

De asemenea, potrivit actului normativ, orice anunţ de reducere a preţului indică preţul anterior aplicat de vânzător în aceeaşi suprafaţă de vânzare pentru o perioadă determinată, înainte de aplicarea reducerii de preţ. Dovada practicării preţului anterior se va face prin documente prezentate de comerciant, în acest sens, la solicitarea personalului împuternicit al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de vânzător în aceeaşi suprafaţă de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preţ.

În cazul produselor susceptibile de a se deteriora sau a se perima rapid, preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de vânzător în aceeaşi suprafaţă de vânzare în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preţ.

În cazul produselor prezente la comercializare într-o perioadă mai mică de 30 de zile, preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de vânzător în această perioadă înainte de data aplicării reducerii de preţ. Vânzătorul indică într-un mod clar, lizibil şi uşor de identificat perioada în care preţul anterior a fost aplicat.

Dacă reducerea de preţ este majorată treptat, pe perioada aceleiaşi campanii de reducere, preţul anterior este considerat preţul fără reducere înainte de prima aplicare a reducerii de preţ.

În cazul în care structurile care practică vânzări în regim de outlet compară preţurile de vânzare cu preţul de magazin de fabrică al producătorului sau cu preţul de catalog sau cu un alt preţ de referinţă echivalent, acestea oferă în scris informaţii clare, lizibile şi uşor de identificat cu privire la preţul de referinţă utilizat pentru comparaţie.

În cazul în care produsul nu a fost expus spre vânzare în perioada ultimelor 30 de zile în structurile care practică vânzări în regim de outlet, preţul anterior îl reprezintă preţul de magazin de fabrică al producătorului sau preţul de catalog, dovedit cu documente din partea producătorului/vânzătorului, din care să rezulte care este preţul cel mai mic.

www.lege5.roRapid actualizată, platforma Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, consultarea doctrinei sau informații despre companii. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here