Ministerul Afacerilor Interne a publicat la secţiunea transparenţă decizională Proiectul Ordonanței de urgență a Guvernului pentru suspendarea aplicării unor dispoziții, privind circulația pe drumurile publice și instituirea unor măsuri ce vizează circulația vehiculelor pe drumurile publice, pe durata stării de urgență.
Potrivit proiectului, pe durata stării de urgență instituită prin Decretul nr. 195/2020, predarea permisului de conducere se face de către titularul acestuia exclusiv prin servicii de curierat, cu aviz de primire, către unitatea de poliţie pe raza căreia domiciliază, are reşedinţa sau, după caz, locuieşte, în situaţia persoanelor aflate la studii în România, în termen de 5 zile de la comunicarea ordinului.
De asemenea, pe durata stării de urgență, cererile de restituire a documentelor reținute / plăcuțelor de înregistrare ori înmatriculare reținute de către poliția rutieră, la încetarea cauzelor pentru care au fost reținute, se vor transmite prin orice mijloace care asigură
transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, precum fax, e-mail, curier rapid, iar
restituirea acestora se realizează la adresa de corespondență precizată de către titular în cuprinsul cererii.
Astfel proiectul de ordonanţă citat are în vedere suspendarea aplicării unor dispoziții din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și instituirea unor măsuri ce vizează circulația vehiculelor pe drumurile publice, pe durata stării de urgență instituită prin Decretul nr. 195/2020
Textul integral al proiectului OUGpoate fi văzut AICI
NOTA de FUNDAMENTARE aici
Rapid actualizată, platforma legislativă Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, mai ales în contexul decretării stării de urgență pe teritoriul României