În situaţia pierderii, furtului sau distrugerii cărţii de identitate a vehiculului (CIV), obţinerea unui duplicat poate fi făcută cu ajutorul Registrului Auto Român (RAR).
Prevederea este menţionată în Ordonanţa de Guvern nr. 78/2000 privind omologarea vehiculelor rutiere şi eliberarea cărţii de identitate a acestora, în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România, cu modificările şi completările ulterioare.
Mai exact, RAR-ul va emite duplicatul cărţii de identitate cu avizul autorităţii care a făcut înmatricularea/înregistrarea vehiculului (după caz).
Atenţie! Pentru a putea urma procedura obţinerii unui duplicat, pierderea/furtul/distrugerea CIV-ului trebuie publicată în Monitorul Oficial al României (Partea a III-a).
ACTE NECESARE PENTRU OBŢINEREA DUPLICATULUI
Potrivit informaţiilor furnizate de RAR, pentru obţinerea duplicatului cărţii de identitate sunt necesare următoarele acte:
• cererea de activitate RAR;
• actul de identitate al deţinătorului/reprezentantului;
• actul de reprezentare (delegaţie/împuternicire notarială);
• cererea de eliberare a duplicatului (vizată de autoritatea de înmatriculare);
• un exemplar din Monitorul Oficial cu anunţul publicat.
Trimiterea anunţului pentru a fi publicat în Partea a III-a a Monitorului Oficial se face de la sediul unei reprezentanţe a RAR-ului. Tot de la o astfel de reprezentanţă se obţin şi cele două cereri precizate mai sus.
Pentru eliberarea duplicatului nu-i necesară o programare prealabilă şi nici prezentarea vehiculului la RAR.