A fost creata platforma PLATFORMA pentru transmiterea solicitărilor pentru şomaj tehnic. Ghidul pentru utilizarea platformei “aici.gov.ro” poate fi consultat AICI, de unde pot fi descărcate şi documentele necesare.

Modificarile la OUG 30/2020 privind conditiile de acordare a somajului tehnic, prin OUG 32/30.03.2020.

  1. A fost eliminată necesitatea obţinerii Certificatului pentru Situatii de Urgenţă în vederea aplicării pentru şomaj tehnic;
  2. A fost eliminat procentul de 25% de scădere a încasărilor/veniturilor. Nu mai este precizat nici un procent de scădere a acestora;
  3. În situaţia în care un salariat are încheiate mai  multe contracte individuale de muncă, din care unul pe normă întreagă, iar acesta este activ, salariatul în cauza nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj;
  4. În situatia în care un salariat are încheiate mai multe contracte individuale de muncă, toate suspendate, va beneficia de somaj tehnic pe contractul cel mai avantajos salariatului;
  5. Rămâne în vigoare plafonarea indemnizaţiei de somaj tehnic la 75% din salariul mediu brut pe economie, dar, în cazul în care bugetul angajatorului destinat plătii salariilor îi permite suplimentarea acestei indemnizaţii, angajatorul poate suplimenta până la acoperirea a 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat;
  6. Documente necesare obţinerii sumelor aferente indemnizaţiei de şomaj tehnic, ce urmează a fi depuse electronic la AJOFM/agenţia pentru ocuparea fortei de muncă a municipiului Bucureşti:
    • cerere semnată şi datată de reprezentantul legal;
    • declaraţie pe proprie răspundere a administratorului/reprezentantului legal;
    • lista persoanelor care urmează să beneficieze de indemnizaţie şi datele solicitate de ANOFM/AJOFM, semnată şi asumată de administrator/reprezentant legal – modelul oficial va fi aprobat prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale şi va fi publicat în Monitorul Oficial;

Atenţie! Angajatorii îşi asumă răspunderea pentru corectitudinea şi pentru veridicitatea datelor înscrise în documentele prevăzute mai sus! Cu siguranţă, o data ce perioada de stare de urgenţă se va finaliza, vor urma controale pe tema şomajului tehnic!

7. Plata indemnizaţiei de somaj tehnic se va efectua în conturile deschise de angajatori la băncile comerciale;

8. Documentele se depun la începutul lunii aprilie pentru luna martie (în intervalul 01-10 aprilie);

9. Plata indemnizaţiei de şomaj se efectuează de către ANOFM/AJOFM în maxim 15 zile de la depunerea actelor online;

10. Plata indemnizatiei se efectuează către salariaţi în termen de maxim 3 zile de la încasarea sumelor de la ANOFM/AJOFM.

 

www.lege5.roRapid actualizată, platforma legislativă Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, mai ales în contexul decretării stării de urgență pe teritoriul României

1 COMENTARIU

  1. Bună ziua,

    În cadrul firmei din Onești, jud.Bacău – 7 angajati, mame si tătici au cerut, conform legii 19/2020, ca începand cu data de 17.03.2020 să stea acasa cu 75% pentru supravegherea copiilor mai mici de 12 ani, pe perioada scolilor închise.
    Întrebare: Care sunt pasii pe care ar trebui să-i urmăm pentru a ne recupera suma plătită de 75% pentru perioada 17.03.2020 – 31.03.2020, ce documente avem de pregătit, unde să le trimitem și dacă este un termen limită.

    Vă mulțumesc anticipat,
    Rodica Enescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here