23 Martie, 2019

Noi reguli privind folosirea minorilor în reclame, aplicabile de astăzi

De astăzi, 24 august 2017, intră în vigoare o modificare legislativă potrivit căreia publicitatea la produsele alimentare nu trebuie să încurajeze consumul de alimente prin folosirea în publicitate a minorilor cu vârsta între 3 și 15 ani.

Acest nou alineat a fost introdus de Decizia nr. 63/2017 pentru modificarea Deciziei CNA nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conținutului audiovizual. Astfel, în noua sa formă, art. 117 stabileşte că:

“Publicitatea la produsele alimentare trebuie să respecte următoarele condiții:

a) să nu încurajeze consumul excesiv de alimente;

a1) să nu încurajeze consumul de alimente prin folosirea în publicitate a minorilor cu vârsta între 3 și 15 ani;

b) să nu sugereze renunțarea la consumul de fructe, legume sau de alimente naturale;

c) să respecte dispozițiile Regulamentului (CE) nr. 1.924/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 decembrie 2006 privind mențiunile nutriționale și de sănătate înscrise pe produsele alimentare, precum și dispozițiile legislației naționale în vigoare referitoare la aceste produse.”

Alte prevederi referitoare la publicitatea la alimente

În continuarea reglementării de mai sus, se precizează că, în cazul în care publicitatea pentru sucuri și băuturi răcoritoare este ilustrată cu fructe și/sau legume, se va preciza în procente cantitatea de fructe și/sau legume conținută de produs.

În cazul utilizării la fabricarea produselor alimentare numai a aromelor de fructe și legume, se interzice ilustrarea proprietăților produsului cu imagini de fructe. În cazul utilizării exclusive a aromelor, acest fapt va fi menționat în spoturile de publicitate, scris și verbal, prin sintagma “cu gust de …” sau, după caz, “cu aromă de …”.

De asemenea, Decizia CNA nr. 220/2011 mai stabileşte că, în publicitatea pentru alimente adresată minorilor este interzisă folosirea celebrităților, personalităților sau medicilor. Publicitatea la alimente adresată minorilor este definită în conformitate cu codul de autoreglementare al Consiliului Român pentru Publicitate, depozitar al Codului etic pentru publicitatea adresată copiilor referitoare la produse alimentare.

Ai nevoie de Decizia nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conținutului audiovizual? Poţi cumpăra actul la zi, în format PDF sau MOBI, de AICI!

comentarii

Despre autor  ⁄ Elena Hogaş

Elena Hogaş este redactor la Legestart.ro. Este absolventă a Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice (SNSPA).

Fara comentarii

Scrie un comentariu