Ministerul Turismului relansează centrele de informare și promovare a destinațiilor din toată țara

Traian Dobre
24 iulie 2017 4 min read
Organizația de Management al Destinației (OMD) va coordona activitatea tuturor centrelor de informare și promovare turistică din țară.
Ministerul Turismului a lansat în dezbatere publică un proiect de Ordonanță de Guvern prin care vrea să înființeze Organizația de Management al Destinației (OMD) , care va coordona activitatea tuturor centrelor de informare și promovare turistică din țară.

Scopul este de a aduce noile centre la realitatea turistică de pe piață, astfel încât statul să facă față concurenței cu operatorii privați și să reușească, astfel, să își promoveze destinațiile turistice. Mai mult, pentru a dezvolta cât mai mult turismul, vor fi angajați la ambasade și consulate care se vor ocupa doar de imaginea și promovarea turistică a țării noastre, pe funcția de atașat turistic.

Din Organizația de Management al Destinației vor face parte reprezentanți ai statului, dar și ai unităților private de cazare și alimentație publică, care vor decide împreună în cadrul organizației cum se vor cheltui banii pentru promovarea unei anumite destinații. Până în prezent, parteneriatul public-privat era decis la nivelul primăriei sau al consiliului județean, pentru fiecare zonă în parte, care hotărăsc, conform legii, inclusiv destinația sumelor strânse din taxa de promovare, decisă de consilieri.

De altfel, în Nota de fundamentare a proiectului de ordonanță, reprezentanții ministerului aduc argumente în plus pentru parteneriatul public-privat în domeniul turismului: “Planificarea strategică trebuie să se facă în cadrul unei colaborări publice - private foarte strânse, ca o garanție a succesului, deoarece sectorul privat este cel care, în ultimă instanță, atrage clientul și garantează satisfacția acestuia prin intermediul serviciilor de calitate. Înființarea unor organizații de management al destinațiilor implică personal bine pregătit profesional și calificat pentru a face față concurenței tot mai mari care există pe piața mondială a turismului, pe de o parte, dar și pentru a răspunde solicitărilor din ce în ce mai sofisticate ale consumatorilor”, se mai arată în expunerea proiectului.

Centrele vechi de promovare și informare turistică din fiecare regiune vor fi relocate sau nou înființate, iar personalul angajat va fi specializat, va fi dotat cu “sisteme care să permită îmbunătățirea informațiilor generale despre destinație, prezentarea obiectivelor de interes turistic, oportunităților de cazare și masă, manifestări culturale, precum și să contribuie la soluționarea eventualelor probleme concrete pe care turiștii le-ar putea întâmpina”, conform documentului publicat de ministerul Turismului.

Nu numai centrele de promovare turistică din țară vor primi un suflu nou, ci și unele ambasade și consulate.

Ordonanță pentru modificarea și completarea OUG nr. 58/1998 privind organizarea și desfășurarea activității de turism în România

După articolul 39 se introduce un articol nou, articolul 391 , cu următorul cuprins:
Art. 391 -
(1) În vederea asigurării reprezentării României atât în ţările membre ale Uniunii Europene, cât şi în ţările terţe, în domeniul politicii turismului şi promovării produselor şi serviciilor turistice, precum şi a formelor de turism autohtone, conform prevederilor art. 39, alin. 1, litera b, în cadrul structurii de specialitate din Ministerul Turismului se înfiinţează funcţia de ataşat de turism.

(2) Funcţiile de ataşat de turism pot fi ocupate, prin concurs sau examen, potrivit legii, de angajaţi ai Ministerului Turismului, ai instituţiilor subordonate acestuia şi de personalul detaşat în minister.

Autoriii proiectului nu delimitează clar fiecare zonă care va beneficia de un centru de promovare care să facă parte din OMD, ci explică mai clar și redefinesc noțiunile de centru național sau local de informare și promovare turistică, destinația turistică, organizație de management al destinației, complex hotelier și se propune crearea temeiului legal pentru elaborarea de către Ministerul Turismului a procedurii de înființare, funcționare, acreditare și reacreditare a organizațiilor de management al destinației care se va aproba prin hotărâre de Guvern.

Ai nevoie de Ordonanța nr. 58/1998 privind organizarea și desfășurarea activității de turism în România? O poți obține în varianta actualizată, în format .PDF sau MOBI apăsând AICI
comentarii

Noua platformă de informare juridică dezvoltată de Indaco este aici!

După trei decenii de experiență în dezvoltarea soluțiilor juridice, Indaco Systems prezintă lege6.ro, o nouă platformă guvernată de AI, care se auto-îmbunătățește zilnic

lege6 logo