Agențiile Teritoriale de Plăți și Inspecție Socială vor prelua achitarea indemnizațiilor și tuturor plăților către persoanele care se încadrează într-un grad de handicap, conform unui proiect de Hotărâre de Guvern, postat în dezbatere publică pe pagina Ministerului Muncii. De asemenea, se prevede ca personalul cu atribuții în acest sens, de la Direcțiile de Asistență Socială din toată țara, să fie preluat de noile autorități cu competențe în domeniu. 

Proiectul prevede procedura de acordare a plăților, precum și situațiile de suspendare sau de încetare a dreptului la prestațiile sociale pentru persoanele cu handicap. 

Procedura de acordare a plăților este prevăzută în Modelul din Anexa nr. 2b și cuprinde:

a)      Datele de identificare privind persoanele încadrate în grad de handicap, precum și, după caz, datele reprezentantului legal al acesteia

b)      Date privind certificatul valid de încadrare în grad de handicap

c)       Date privind decizia validă de acordare/suspendare/modificare/încetare a drepturilor persoanelor cu handicap emisă de directorul executiv al direcției generale,

d)      Date privind modalitatea de plată. 

Actul specifică faptul că toți angajații DGASP-urilor care acordau, până acum, plățile pentru persoanele cu handicap vor fi preluați de agențiile de inspecție social, cu tot cu bugetele aferente salariilor și cheltuielilor instituționale. 

Cazurile de suspendare a plății prestațiilor sociale sunt:

–          expirarea valabilității certificatului de încadrare în grad de handicap,

–          înregistrarea de mandate poștale returnate,

–          modificarea reprezentantului legal al persoanei cu handicap,

–          constatarea de către organele de control abilitate a unor deficiențe în aplicarea criteriilor de încadrare în grad și tip de handicap. 

Cazurile de încetare a dreptului la prestațiile sociale sunt:

–          decesul persoanei cu handicap,

–          încetarea încadrării în grad de handicap sau solicitarea de către persoana cu handicap a neacordării prestațiilor, în condițiile art. 57 alin. (3) din Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare. 

Cazurile de modificare a cuantumului sunt considerate cele în care persoana cere încadrarea în alt grad de handicap sau în situația recuperării unor sume acordate necuvenit cu titlu de prestații sociale.

Sursa: Ministerul Muncii

comentarii

18 COMENTARII

  1. Suntem în situația în care avem certificat de handicap cu insotitor si primăria refuza sa ne încadreze cu contract de munca. Ce se poate face în acest caz, va rog?

  2. Sunt insotitor permanent pentru mama mea cu handicap grav permanent, dar primaria a refuzat sa-mi faca angajare si nu numai mie ci tuturor celor aflati in situatia mea…..noi ce putem face?

  3. Brambureala continua referitor la persoanele cu handicap,guvernul acesta balbait majoreaza tot felul de indemnizatii sociale dar pentru ei persoanele cu handicap nu reprezinta nimic asa ca lasa-i sa astepte ca astia greva nu fac sindicat nu au deci nu pot deranja ei deranjeaza doar pentru ca exista

  4. Sunt din Bacau Am un copil cu handicap grav pentru care sunt insotitor. Pana in aceasta luna am primit pensia de handicap in contul bancar in jurul datei de 12. In aceasta luna nu am primit inca banii. Unde trebuie sa ne adresam pentru a vedea care este situatia. Multumesc

  5. Sunt nevăzător certificat de handicap grav și primesc indemnizație de însoțitor care este mult mai mică decât de asistent personal am înțeles ca pot sa fac o cerere la DGASPC județean și pot primi mai multi bani prin AJPIS Miltumesc mult

  6. Va salut, am un frate care a enefciat de pensie pt. persoane cu handicap, avand acest handicap de la nastere, in caz de deces va eneficia de vreun ajutor de inmormantare si de unde. Mentionez ca nu a fost casatorit,nu a lucrat nicaieri datorita paraliziei de pe partea dreapta, atat la mana cat si la picior. Astept raspuns, va multumesc.

    • Buna ziua,
      Pentru persoanele incadrate in Gradul I de handicap, (handicap grav accentuat), se incaseaza 500 RON de la D.G.A.S.P.H.(judetul de domiciliul) prin posta romana – cupon pnsie speciala, plus indemnizatia de la Primaria de domiciliul prin serviciul de asistenta sociala, daca optati pentru insotitor. Valoarea cuantumului este de 1263 RON de la Asistenta Sociala a localitatii unde persoana are domiciliul, cu indeplinirea unor conditii (instituirea curatelei…). Daca optati pentru asistent personal, cei de la Asistenta Sociala vor clarifica situtia cu dumneavoastra.
      Numai bine.

  7. Bună ziua.Soția mea ia indemnizația de însoțitor pe cuponul de pensie de la casa de pensii.Indemnizația de însoțitor înțeleg că se transferă la bugetele locale.Întrrbare:ea se transferă automat sau ce trebuie făcut ?

  8. Nu a eu am primit de la primar pt indemnizatia de handicap grad 1 cu punere în plata cu lună septembrie mie nu mia intrat la restul au intrat ‘posibil.sa intre după data de 12 specific e prima lună in care ar trebui sa încaseze multumesc

  9. Bună ziua daca mi se poate spune de unde se poate ridica banii de indemnizatie de handicap gradul 2, trebuie mers undeva se depun undeva acte , din câte am înțeles vine prin posta, acasă,

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here