Ministerul Economiei a publicat o serie răspunsuri la întrebările primite din partea operatorilor economici în legătură cu obținerea Certificatului de Situație de Urgență.
Astfel, materialul publicat aduce detalii despre somaj tehnic pentru beneficiarii programelor naționale, declarațile pe proprie răspundere şi cllarificări legate de semnătura electronică în procesul de obținere al CSU.
Cazuri punctuale
- Cum pot beneficiarii programelor naționale să suspende obligațiile contractuale pe perioada stării de urgență ? Obligațiile contractuale pot fi suspendate pe perioada stării de urgență, de către beneficiarii programelor naționale care au închis sau redus activitatea, la cerere, urmând următorii pași:
- transmiterea unei notificări prin e-mail către Agenția pentru IMM, Atragere Investiții, Promovare Export (AIMMAIPE) cu care a încheiat acordul de finanțare cu privire solicitarea de a suspenda clauzele contractuale, fără a aștepta răspuns de la instituție.
- solicitarea online pe site-ul prevenire.gov.ro, în perioada următoare, a unuia dintre tipurile de Certificat de Situație de Urgență -Tip 1 (albastru) sau Tip 2 (galben), emise de către MEEMA, conform Ordinului Ministrului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri nr. 791/2020 – certificatul se va prezenta ulterior reprezenților AIMMAIPE la vizitele de monitorizare sau se va folosi în această perioadă în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea, în condițiile legii, de facilități de creditare, măsuri de sprijin, ori în relațiile comerciale : amânarea la plată pentru serviciile de utilități, invocarea de forță majoră.
- Pot beneficia de somaj tehnic dacă sunt beneficiar al programelor naționale?
- Când se vor încheia actele adiționale ?
- Se va prelungi temenul de depunere a decontului pentru beneficiarii SUN 2018?
- Firme ce au deschis activitatea în perioada decembrie 2019 - februarie 2020 și nu pot justifica o scădere de 25% a veniturilor.
- Clarificări legate de semnătura electronică în procesul de obținere al CSU
- Ce tip de certificat este necesar pentru a beneficia de ajutorul de șomaj tehnic de 75%?
- Unde se solicită eliberarea certificatelor?
- De unde se descarcă declarația pe proprie răspundere?
- Declarația pe proprie răspundere este diferită în funcție de tipul de certificatului de urgență?
- Administratorii de microfirme care își obțin veniturile prin dividende pot beneficia de certificate?
- Agențiile de turism, cod CAEN 7912, 7911, ce tip de certificat pot solicita?
- Firmele beneficiare Start-up Nation pot solicita CSU?
- TIP 1 (ALBASTRU) – eliberată în baza declarației pe propria răspundere ce va putea fi descărcată de pe platforma gov.ro în momentul operaționalizării aplicației electronice, din care rezultă întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgență
- TIP 2 (GALBEN) – eliberată în baza declarației pe propria răspundere ce va putea fi descărcată de pe platforma gov.ro în momentul operaționalizării aplicației electronice din care rezultă înregistrarea unei diminuări a încasărilor/veniturilor în luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% faţă de media încasărilor/veniturilor din perioada ianuarie-februarie 2020.
Rapid actualizată, platforma legislativă Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, mai ales în contexul decretării stării de urgență pe teritoriul României