Ministerul Dezvoltării propune o nouă strategie de dezvoltare durabilă a Deltei Dunării, printr-un proiect de hotărâre de guvern postat în dezbatere publică pe site-ul instituției. Delta Dunării ar urma să devină un brand al țării noastre, unde resursele naturale vor fi gestionate rațional și infrastructura va fi îmbunătățită, pentru a facilita accesul turiștilor.
Strategia este împărțită în 5 piloni: protejarea mediului și a resurselor naturale, îmbunătățirea economiei, îmbunătățirea conectivității, asigurarea serviciilor publice și promovarea eficienței, accesibilității și sustenabilității. Primul pilon se referă la bogăția mediului înconjurător din Rezervația Biosferei Delta Dunării, care trebuie restaurat și conservat, deoarece a fost „parțial distrus de activitățile întreprinse de om în ultimii 50 de ani“, susțin reprezentanții ministerului.
Bogăția și diversitatea naturală și culturală a regiunii poate aduce bani frumoși la buget, prin dezvoltarea mediului de afaceri, inclusiv prin dezvoltarea ocupațiilor tradiționale – realizarea de bărci, instrumente de pescuit, meșteșugăritul, se mai spune în proiect. Îmbunătățirea conectivității, al treilea pilon al Strategiei, se referă la dezvoltarea infrastructurii către și în interiorul zonei. Astfel, se propune construirea unui pod peste Dunăre, în zona Măcin, dezvoltarea unui sistem de transport public pe apă, adaptat pentru turiști, dar și a transportului rutier din localitățile Deltei Dunării.
“Dezvoltarea și instalarea infrastructurii turistice în Delta Dunării este de o importanță fundamentală în vederea dezvoltării unui turism durabil, bazat pe natură și cultură. În primul rând, călătorii interesați de experiențe în natură caută să o exploreze activ prin activități precum observarea păsărilor (birdwatching), drumețiile, ciclismul, călăria, sporturile nautice “, se arată în strategie.
Accesul la serviciile publice de bază, cum sunt cele de apă, canalizare, eliminare deșeuri, dar și accesul la educație și sănătate, trebuie îmbunătățite, ca să ducă la dezvoltarea turismului. Ultimul pilon al Strategiei descrie un factor important pentru dezvoltarea acestei zone, și anume “oferirea de atribuții, competențe și sprijin autorităților publice, întrucât alegerea unor alternative precum concesiuni, instituții externe, aduce cu sine dificultatea de a trasa eficient un cadru de responsabilitate a celor ce le preiau/gestionează față de cei care se presupune că vor beneficia de aceste investiții.“
Strategia a fost elaborată de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice cu expertiza externă din partea Băncii Mondiale, în cadrul unui proiect finanțat din Programul Operațional Asistență Tehnică. Observațiile și propunerile privind proiectul de act normativ pot fi transmise pe adresa Ministerului Dezvoltării Regionale timp de 10 zile, începând cu 18 august.
Cat de cretin sa fii sa faci un pod la Macin inaintea unuia la Giurgiu ?????