20 Septembrie, 2018

Formularul feedback, de satisfacție a pacientului, obligatoriu la externarea din spital

Managerii spitalelor ar putea fi obligați să le ceară pacienților, după externare, să completeze formularul feedback, care cuprinde aprecierile despre serviciile din unitatea medicală respectivă. Mai mulți parlamentari de la USR au depus un proiect legislativ de modificare a Legii privind reforma în domeniul sănătății, care include un nou articol, referitor la completarea chestionarului.

Inițiatorii aduc ca argumente datele oficiale care arată că nici măcar un sfert dintre spitale nu au introdus în bazele de date informatice contactele pacienților, pentru a le putea trimite formularele de feedback. Invitația de a completa chestionarul va fi transmisă acum după externare, prin SMS. Pacientul poate scrie tot SMS sau poate intra pe formularul web, dacă are acces la internet.

“Considerăm că stabilirea clară a responsabilității managerului referitor la preluarea datelor de contact ale pacienților este singura modalitate de a obține un nivel ridicat de aderență la mecanismul de feedback și, în acest fel, o imagine reală, relevantă statistic, asupra performanței fiecărei unități sanitare”, mai susțin inițiatorii în expunerea de motive a proiectului legislativ.

Legea nr. 95/2006 privind reforme în domeniul sănătății

“Art. 180 – (4) În vederea implementării mecanismului de feedback al pacientului, managerul răspunde de obținerea de către personalul medical al unității sanitare a numărului de telefon mobil și adresei de e-mail ale tuturor pacienților externați și de introducerea acestor date în foaia de observație clinică generală, cu excepția refuzului expres al pacientului.”

Proiectul se află în dezbater e publică la Senat, prima cameră sesizată, până la data de 19 martie, când va intra la vot.
comentarii

Despre autor  ⁄ Traian Dobre

Fara comentarii

Scrie un comentariu