100.000 de contribuabili urmează să îşi reînnoiască, în lunile următoare, certificatele digitale pe care le-au cumpărat anul trecut pentru depunerea  declaraţiei unice – formularul 112. În acest context, am luat legătura cu domnul Adrian Floarea, Director Dezvoltare Afaceri al certSIGN, cel mai mare furnizor de certificate digitale din România. În continuare, domnul Floarea ne-a răspuns la cele mai vehiculate întrebări în această perioadă, legate de semnătura electronică.

1. Domnule Floarea, ne aflăm la un an de la introducerea certificatului digital ca instrument de depunere a declaraţiei unice. Cum se prezintă piaţa în acest moment şi care sunt reacţiile clienţilor?

Piata certificatelor digitale este într-o uşoară creştere. Boom-ul din vara anului trecut este resimţit şi în această perioadă de toţi furnizorii, întrucât clienţii îşi reînnoiesc certificatele digitale achiziţionate acum un an. Între timp, numărul de furnizori acreditaţi de MCSI pentru emiterea certificatelor digitale calificate a ajuns la cinci. Fiecare dintre aceşti jucători încearcă să atragă un număr cât mai mare de clienţi prin strategii şi oferte. certSIGN este liderul acestei pieţe, cu o cotă de peste 60%, în continuă creştere.

2. Cum se face diferenţierea între furnizorii de certificate digitale?

Furnizorul care reuşeşte să înţeleagă cel mai bine nevoile clienţilor şi ia toate măsurile pentru satisfacerea lor va atrage întotdeauna cel mai mare număr de clienţi.

certSIGN oferă plus valoare: pe lângă serviciile de suport tehnic sau livrare gratuită cu care ne-am obişnuit deja clienţii, am dezvoltat un pachet extins de beneficii, realizat cu ajutorul mai multor parteneri. Practic, odată cu certificatul digital, clientul primeşte şi posibilitatea de a achiziţiona produse de informare şi acces pe site-uri de interes la preţuri promoţionale. În plus, certSIGN oferă gratuit şi serviciul de arhivare electronică cu valoare legală tuturor clienţilor care cumpără sau reînnoiesc un certificat, iar livrarea certificatului se face gratis prin curier.

3. Un număr foarte mare de clienţi trebuie să îşi reînnoiască în această perioadă certificatul digital. De ce acte au nevoie şi care este procedura?

În ceea ce priveşte reînnoirea certificatului digital, certSIGN a reuşit să implementeze o procedură online – mult mai prietenoasă cu clientul. Clienţii sunt permanent informaţi despre această procedură, iar în caz de neclarităţi pot apela la un call center dedicat disponibil 24/24, precum şi la seriviul de suport tehnic.

4. Cum reuşiţi să transmiteţi toate aceste informaţii clienţilor?

Am dezvoltat cea mai mare reţea naţională de parteneri cu peste 300 de locaţii. De asemenea, certSIGN utilizează toate canalele de comunicare posibile – de la site-ul propriu, la Facebook şi Twitter – asumându-şi şi acceptând toate laudele şi criticile. Feedback-ul primit de la client ne este de foarte mare ajutor, întrucât ne ajută să ne dezvoltăm în direcţia dorită de clienţi.

5. Aţi spus mai devreme că oferiţi un serviciu de arhivare electronică. Ce avantaje presupune acest serviciu?

ANAF cere ca toate declaraţiile fiscale să fie completate în dublu exemplar. Originalul este depus la ANAF, celălalt exemplar rămânând la contribuabil.

În cazul declaraţiilor fiscale depuse online, această obligativitate se păstrează. Declaraţia în format electronic transmisă online către ANAF trebuie păstrată şi de către contribuabil pentru eventuale controale. Contribuabilii pot alege să păstreze aceste declaraţii pe calculatorul propriu, care, ştim bine, că se poate strica sau se poate virusa, pierzându-se astfel toate aceste declaraţii. Serviciul pe care îl oferim garantează integritatea acestor declaraţii şi valoarea lor legală, ajută la organizarea lor şi le pune la dispoziţia clientului într-un timp record. Se subînţelege faptul că ele nu mai trebuie stocate într-un spaţiu fizic şi nu pot fi pierdute sau deteriorate.

Sursa: certSign.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here