9 Decembrie, 2016

Viitorul electronic al contabilității

Posibilitatea de a depune online declarațiile fiscale folosind un certificat digital calificat a avut un impact pozitiv semnificativ asupra contribuabilului român. Dintr-o dată, declararea veniturilor și a obligațiilor către stat s-a putut realiza direct din fața calculatorului, la fel de simplu ca transmiterea unui e-mail.

În prezent, persoanele care dețin un certificat digital calificat pot transmite 14 declarații fiscale, în doar câteva secunde, către ANAF și documente semnate electronic către alte opt instituții importante, precum Casa Națională de Asigurări de Sănătate și Oficiul Național al Registrului Comerțului.

Noile tehnologii de securitate a informației vor simplifica, în viitorul apropiat, și mai mult munca persoanelor care lucrează cu un volum mare de documente, așa cum sunt contribuabilii și mai ales contabilii.

Folosind servicii precum cel de arhivare electronică cu valoare legală și cel de facturare electronică, ei vor putea emite documente în format electronic cu valoare legală pe care le vor putea păstra în deplină siguranță. Aceste documente nu vor fi pierdute sau deteriorate, vor avea valoarea legală a originalului și vor putea fi găsite în câteva secunde de fiecare dată.

Costurile unui astfel de serviciu de arhivare electronică cu valoare legală sunt infime: prețul pachetului de bază al serviciului pe un an se compară cu cel al unui top de hârtie A4.

Vestea și mai bună este că certSIGN, cel mai mare furnizor de servicii de certificare, oferă acest serviciu gratis la reînnoirea sau la cumpărarea unui certificat digital calificat de la certSIGN. Serviciul poate fi folosit pentru arhivarea electronică a tuturor declarațiilor fiscale transmise timp de un an la ANAF, fiind o foarte bună oportunitate de a testa avantajele acestui serviciu.

O altă oportunitate oferită de certificatul digital calificat pe care îl aveți deja este facturarea electronică. Acesta este un serviciu nou, reglementat prin nou-apăruta Lege nr. 148/2012, dependent și de arhivarea electronică cu valoare legală, și de serviciul de marcare temporală, care va simplifica atât procedura de emitere și de transmitere, cât și păstrarea facturilor, bonurilor și chitanțelor.

Serviciul de facturare electronică va elimina totodată costurile aferente transportului și tipăririi, respectiv va reduce substanțial cheltuielile necesare stocării pe termen lung a acestor documente fiscale.

Persoanele fizice și juridice care vor dori să emită facturi, bonuri și chitanțe în format electronic vor avea nevoie de un certificat digital calficat, de serviciul de marcare temporală și de serviciul de arhivare electronica cu valoare legală. Singura firmă din România care oferă toate aceste elemente este certSIGN.

Despre autor  ⁄ Redacţia

Materialele semnate de redacţia LegeStart reprezintă un efort comun de vă oferi informaţii de interes general din multiple domenii, strânse de echipă sau prezentate de partenerii noştri.

Un comentariu

  • Răspunde
    august 9 2012

    Super, astfel se vor simplifica lucrurile si nu se va mai intampla sa se piarda vreo hartie sau un document. Si cum am inteles nici nu va fi scump.

Scrie un comentariu