5 Decembrie, 2016

Telefonul Pacientului: Ce nereguli au fost semnalate în sistemul de sănătate?

Proiectul „Telefonul pacientului” a înregistrat, în primul an de la lansare, peste o mie de apeluri de la pacienți din toată țara. Prin intermediul apelurilor, aceștia au solicitat diverse informații sau au semnalat problemele întâmpinate în sistemul sanitar.   

Problemele semnalate de către pacienți și informațiile solicitate se referă la aspecte punctuale ori generale privind medicina de familie, spitale, policlinici, farmacii, nerespectarea drepturilor pacienților, abuzuri din partea medicilor de familie și ale celor din spitale, ale farmaciștilor și ale medicilor din cabinetele medicale private.

De asemenea, au fost semnalate nereguli în privința asigurărilor de sănătate, precum și chestiuni legate de decontarea tratamentelor de către Casa Națională de Asigurări de Sănătate, atât în țară cât și în străinătate, a protecției sociale, înscrierii, revizuirii și contestații ale dosarelor pentru obținerea încadrării în grad de handicap.

Alte zone de interes semnalate de către apelanți au fost cele privind ajutoarele sociale și pensiile pe caz de boală, concediile medicale și alte informații în care sunt solicitate date de contact ale diferitelor clinici particulare sau alte instituții de stat, unde se pot efectua diferite tratamente sau se pot sesiza diferite probleme întâmpinate de pacienți, unde se pot face sugestii sau reclamații referitoare la anumite proceduri medicale greu accesibile sau inexistente.   

Una dintre problemele acute ale pacienților legate de medicii de familie este aceea a eliberararii rețetelor compensate sau gratuite pentru boli cronice.

Citeşte continuarea articolului pe PaginaMedicală.ro!

Foto: All-free-download.com

comentarii

Despre autor  ⁄ Redacţia

Materialele semnate de redacţia LegeStart reprezintă un efort comun de vă oferi informaţii de interes general din multiple domenii, strânse de echipă sau prezentate de partenerii noştri.

Un comentariu

  • Răspunde
    Roxana
    octombrie 23 2015

    Bună ziua,
    Am nevoie de o lămurire mai exact.
    Sunt însărcinată în luna a 7a și pe 19 oct am mers la medicul de familie să iau concediul prenatal. Menționez ca m-a masurat, cântărit și mi-a luat tensiunea. Azi am mers să îmi dea un bilet de trimitere la ginecologie și mi s-a spus ca nu mă poate ajuta pt ca are voie decât la o consultație pe lună. Doresc să știu dacă este în regulă răspunsul pe care l-am primit având în vedere ca doream decât un bilet de trimitere către ginecologie. Și de la ginecologie să iau bilet de trimitere pt analizele care se repetă în trim 3.
    În plus am citit pe net ca din luna a 7a o gravidă are dreptul la 2 consultații pe lună însă nu am găsit un doc oficial cu bază legislativă.
    Va rog să mă ajutați cu un raspuns
    Mulțumesc frumos

Scrie un comentariu