6 Decembrie, 2016

Ştii cum sunt informaţi consumatorii de către societăţile financiare bancare şi nebancare?

Potrivit Ordinului nr.164/2011 (Ordinul privind unele măsuri de informare a consumatorilor de către societăţile financiare bancare şi nebancare, publicat în Monitorul Oficial 620 din 1 septembrie 2011), pentru  a informa corect consumatorii, prestatorii de servicii financiare sunt obligaţi să afişeze în interiorul unităţilor, la loc vizibil, pe un suport video – ecran TV – următoarele informaţii:

1. Informaţii privind drepturile şi obligaţiile consumatorilor, conform legislaţiei în vigoare;

2. Explicaţii cu privire la terminologia specifică domeniului financiar-bancar;

3. Informaţii furnizate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, la solicitarea acesteia.

Aceste informaţii trebuie să fie redactate în mod clar, concis, vizibil, uşor de citit şi cu caractere de aceeaşi mărime. Informaţiile trebuie să fie prezentate astfel încât să nu inducă în eroare consumatorii.

De asemenea, potrivit legii, prestatorii de servicii financiare au obligaţia să asigure, permanent, un spaţiu sub formă de bandă scroll, pe care se vor derula informaţii referitoare la preţul aferent produselor financiare oferite consumatorilor.

Produsele financiare la care ne referim sunt: comisionul de administrare a contului curent, comisioanele de retragere la ghiseu şi ATM, comisionul de depunere, comisioanele aferente serviciului de Internet banking, valorile indicilor de referinţă utilizaţi în contractele de credit, dobânzile acordate la depozite şi alte produse de economisire.

Informaţiile referitoare la produsele financiare trebuie să fie în conformitate cu oferta prezentată pe website-ul oficial.

În acelaşi timp, conform actului normativ, suporturile de afişare vor fi instalate, astfel încât să fie în câmpul vizual al consumatorilor aflaţi în interiorul unităţilor.

Instituţiile care trebuie să respecte prevederile prezentului ordin sunt societăţile financiare bancare şi societăţile financiare nebancare, altele decât cele de tip case de ajutor reciproc şi case de amanet.

Ordinul nr.164/2011 a intrat în vigoare la data de 1 ianuarie 2012.

Sursa: Monitorul Oficial

Despre autor  ⁄ Ioana Popa

Ioana Popa este redactor la LegeStart din anul 2011. A absolvit Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării.

Fara comentarii

Scrie un comentariu