19 Ianuarie, 2017

Seminarul „Directorul financiar și legislația vamală – 5 dovezi ale unui mariaj reuşit” va avea loc pe 27 mai 2015

Deloitte România și BusinessMark Event Management vă invită în data de 27 mai 2015, la Hotel Radisson Blu București la seminarul cu tema „Directorul financiar și legislația vamală – 5 dovezi ale unui mariaj reuşit”.

Legislația vamală este extrem de complexă, atât prin multitudinea de reglementări care o guvernează, cât și prin modul în care influențează contabilitatea și fiscalitatea unei societăți. Cele mai mari litigii între societăți și autoritatea fiscală sunt de departe cele în materie vamală (taxe vamale, TVA la import și accize).  

Pe lângă provocările impuse de respectarea ei, legislația vamală oferă și un număr de facilități fiscale și financiare menite să încurajeze comerțul internațional. 

Complexitatea legislației vamale și modul în care influențează contabilitatea și fiscalitatea unei companii au creat necesitatea unor discuții aprofundate cu persoanele din departamentele financiar/contabil ale companiilor, discuții ce vor avea loc în cadrul seminarului „Directorul financiar și legislația vamală – 5 dovezi ale unui mariaj reuşit”. Structura seminarului, tematica abordată, exemplele practice alese, accentul pe nevoia unei comunicări continue între logistică și financiar, îl fac unic pe piața din România în prezent.       

Complexitatea regulilor impuse de comerțul internațional în ultimul timp fac ca vămuirea mărfurilor să nu se (mai) finalizeze odată cu obținerea liberului de vamă. De exemplu, politica de prețuri de transfer din cadrul grupurilor multinaționale impune ajustări contabile trimestriale/anuale ale valorii bunurilor importate.  Chiar dacă aceste ajustări sunt post vămuire, ele trebuiesc luate în calcul retroactiv la determinarea valorii în vamă a mărfurilor importate. 

Politica de prețuri de transfer și implicit ajustările aferente este cunoscută de către departamentul financiar/contabil.  Departamentul de logistică nu are cunostiinta de astfel de ajustări.  Drept urmare, dacă cele două departamente nu comunică între ele, riscăm o determinare eronată a valorii în vamă a mărfurilor importate, care atrage de cele mai multe ori taxe suplimentare de plată.”  spune Mihai Petre, coordonatorul departamentului de consultanță vamală al Deloitte România.  

Un alt exemplu ce impune ajustarea valorii în vamă a mărfurilor privește discounturile de volum primite anual/trimestrial de importatori.   Astfel de discounturi se primest ulterior obținerii liberului de vamă și din nou, ajung în cadrul departamentului financiar/contabil.  Atâta timp cât responsabilul din cadrul departamentului financiar/contabil nu cunoaște faptul că astfel de discounturi pot diminua valoarea în vamă (implicit taxele aferente), cel mai probabil nu va informa departamentul de logistică despre acest eveniment, iar societatea va pierde dreptul la o rambursare de taxe plătite în plus.” consideră Mihai Petre. 

Nu în ultimul rând, importanța scutirii de la plata TVA în vamă (economie de 24% pe fluxurile de numerar) pentru o societate este subestimată de cele mai multe ori de departamentul logistică, cel care este responsabil cu importul mărfurilor.  

„Legislaţia vamală oferă diverse scutiri de la plata TVA în vamă, însă implementarea lor necesită timp și efort, iar detaliile necesare implementării sunt cunoscute în principal de persoanele din cadrul departamentului de logistică.  Dacă nu aplică pentru scutirea de plată TVA în vamă, societatea este privată de cea mai mare facilitatea fiscală oferită în România după aderarea la UE, mai precis scutirea de la plata TVA în vamă.” afirmă Mihai Petre.

Exemplele de mai sus și experiența avută cu mulți dintre clienții Deloitte arată importanța  comunicării continue între logistică și financiar și ne-au determinat să venim în întâmpinarea mediului de afaceri cu un seminar unic prin abordare, dedicat persoanelor din departamentul financiar/contabil al unei societăți.  

Cele 5 dovezi ale unei colaborări reușite vor fi abordate în cadrul seminarului: 

  • Neplata TVA-ului în vamă – 24% avantaj pentru fluxurile de numerar ale societății;
  • Certificarea AEO – economii și predictibilitate pe întreg lanțul logistic ( transport /depozitare/manipulare );
  • Importanța unei imagini de ansamblu a lanțului logistic – ce importăm, ce exportăm, ce livrăm intracomunitar – economii de taxe vamale și TVA; 
  • Poziția financiară a societății după 1 mai 2016, data intrării în vigoare a noului Cod Vamal al Uniunii; 
  • Debitorul vamal – răspunderea în solidar.

 Despre aceste aspecte vor discuta specialiștii Deloitte România:

  •  Mihai Petre – Senior Manager servicii fiscale
  •  Daniela Neagoe – Senior Consultant servicii fiscale
  •  Ioana Liră – Senior Consultant servicii fiscale

Pentru detalii și înscrieri, accesează  www.business-mark.ro  sau contactează-ne la  numerele de telefon  (+40 ) 021 313 98 19  sau pe adresele de e-mail mihaela.ciobanu@business-mark.ro , office@business-mark.ro .

Despre autor  ⁄ Redacţia

Materialele semnate de redacţia LegeStart reprezintă un efort comun de vă oferi informaţii de interes general din multiple domenii, strânse de echipă sau prezentate de partenerii noştri.

Fara comentarii

Scrie un comentariu